Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

PIN- en PUK-code vergeten of verloren

Ben je de pincode of pukcode van je identiteitskaart (eID), Kids-ID of elektronische vreemdelingenkaart (eVK) vergeten of verloren? Vraag nieuwe codes aan.

Pincode vergeten of identiteitsdocument geblokkeerd

Ben je je pincode vergeten? Of heb je 3 keer een foute pincode ingegeven en is je eID, Kids-ID of eVK geblokkeerd? Je kaart blijft geldig als identiteitsdocument. Maar je kan de kaart niet gebruiken voor online toepassingen met authenticatie.

Maak een afspraak in een stadsloket naar keuze om je pincode te resetten met je pukcode.

Meebrengen

  • je eID, Kids-ID of eVK
  • puk-code van je kaart 

Pukcode verloren

Ben je de pukcode van je eID, Kids-ID of eVK verloren? Vraag nieuwe codes aan bij FOD Binnenlandse Zaken.

FOD Binnenlandse Zaken verzendt de nieuwe codes naar het stadsloket van jouw woonplaats. Na 2 tot 3 weken krijg je bericht om naar het stadsloket te komen. Je maakt hiervoor een afspraak bij het stadsloket van jouw woonplaats.

Meebrengen

  • je identiteitskaart

Dringend gebruik eID of eVK

Wil je je eID of eVK dringend gebruiken voor een online toepassing? Vraag een digitale sleutel aan. 

Contact

Ook interessant