Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

PIN- en PUK-code verloren?

De codes van uw elektronische identiteitskaart zijn verloren of geblokkeerd? Dit is wat u moet doen.

Aanvragen en documenten:

PIN- en PUK-code aanvraag

Nieuwe pin- en pukcode aanvragen voor uw elektronische identiteitskaart

Aanvraag starten

Voor dit loketproduct kan u normaal zonder afspraak in een stadsloket terecht. Wegens de veiligheidsvoorschriften in het kader van corona kan u tijdelijk niet zonder afspraak langskomen. Meer info leest u in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen. Een afspraak maken voor een beperkt aantal loketproducten kan via afspraken.antwerpen.be.

Wat is het probleem?

  • U kan uw identiteitskaart niet gebruiken voor elektronische toepassingen.
  • U kan uw identiteit niet bewijzen op het internet.
  • U kan geen elektronische handtekening plaatsen.
  • Uw identiteitskaart blijft wel geldig als identiteitsdocument.


PIN-code verloren of geblokkeerd?

Als u driemaal een foute pincode ingeeft, dan blokkeert uw elektronische identiteitskaart. 

  • Ga naar een stadsloket naar keuze tijdens de openingsuren. Dat kan zonder afspraak.
  • Neem uw PUK-code mee.
  • De loketmedewerker deblokkeert uw kaart en u kan een nieuwe PIN-code invoeren.
  • Ook de PUK-code verloren? Lees verder.


PIN- en PUK-code verloren? 

  • Doe een digitale aanvraag in het e-loket voor een nieuwe PIN- en PUK-code.
  • De nieuwe codes worden opgestuurd naar het stadsloket van uw woonplaats.
  • Na 2 tot 3 weken krijgt u bericht om naar het stadsloket te komen.
  • Breng uw identiteitskaart mee.
  • De loketmedewerker zal uw kaart opnieuw activeren. 
  • Onthoud of bewaar uw codes op een veilige plaats. 
     

Is het dringend?

Heeft u dringend een herdruk van uw PIN- en/of PUK-code nodig, omdat u uw identiteitskaart wil gebruiken voor een online toepassing? Vraag dan een digitale sleutel aan. Dan bent u sneller geholpen.

Meer info vindt u op deze pagina.


Tarief

Gratis


Meer info

Stedelijk Contactcenter
Info@antwerpen.be

Dit artikel is gedeeld door