Assist: de tool voor administratie en boekhouding
Assist is een digitale tool voor administratie en boekhouding. Leden van de buurtsecretariaten en verenigingen uit Borgerhout kunnen de software gratis gebruiken.

Wat?
Heb je moeite met de administratie en boekhouding van je vereniging?
Dan helpen we je graag met een gratis abonnement op Assist Start.
Met dat online programma kan je als vereniging eenvoudig:
- je boekhouding doen, je begroting en jaarrekening opmaken
- je (algemene) vergaderingen plannen, de vergaderagenda opmaken en uitnodigingen versturen
- je vzw-verplichtingen opvolgen en uitvoeren
Voor wie?
Leden van de buurtsecretariaten
Deze verenigingen kunnen lid worden:
- Socio-culturele verenigingen die actief zijn in stad Antwerpen.
- Bewonersgroepen die actief zijn in de buurt van een buurtsecretariaat.
- Alle verenigingen uit Berendrecht, Zandvliet en Lillo.
Je vraagt je Assist-account aan bij jouw buurtsecretariaat of via 03 338 30 59, buurtsecretariaat@antwerpen.be.
Verenigingen uit Borgerhout
1. Alle verenigingen uit Borgerhout en/of die minstens de helft van hun activiteiten/projecten in Borgerhout uitoefenen.
2. Is het bovenstaande (punt 1) niet het geval?
Dan moet minstens 33 % van de leden in Borgerhout wonen.
3. Is het bovenstaande (punt 2) niet het geval?
Dan moet het adres van de hoofdlocatie op grondgebied Borgerhout liggen.
Je vraagt je account aan bij district Borgerhout via district.borgerhout@antwerpen.be of 03 338 17 77.
Starten met Assist
Online opleiding
De buurtsecretariaten organiseerden een online vorming om je op weg te helpen.
Heb je de opleiding gemist? Of wil je de info nog eens opfrissen?
Dan kan je de filmpjes herbekijken:
Stappenplannen
Is je account geactiveerd, maar weet je niet goed hoe je moet starten?
Onze stappenplannen helpen je daarbij:
- Stap 1: Algemene gegevens van je vereniging ingeven
- Stap 2: Werkjaren en Opties aanpassen
- Stap 3: Bestuursleden ingeven
- Stap 4: Leden Algemene Vergadering ingeven
- Stap 5: Geldrekeningen inbrengen
- Stap 6: Nieuwe ontvangst toevoegen
- Stap 7: Nieuwe uitgave toevoegen
- Stap 8: Nieuwe geldoverdracht toevoegen
- Stap 9: Verrichtingen opzoeken en bewerken
- Stap 10: Bankverrichtingen importeren
- Stap 11: Financiële status opvragen
- Stap 12: Financiële rapporten en verslagen opvragen
- Stap 13: Staat van het vermogen opmaken
- Stap 14: Begroting opmaken
- Stap 15: Uitgaven en ontvangstrekening personaliseren
- Stap 16: Wettelijke publicaties
Heb je een beperking waardoor je de plannen niet goed kan lezen?
Contacteer ons dan! Je vindt onze contactgegevens hieronder bij Meer info.
Wij reageren binnen 5 werkdagen en helpen je stap-voor-stap hoe je moet opstarten!
Meer info
Wil je meer informatie? Wil je ook een account? Heb je hulp nodig bij je eerste gebruik?
Verenigingen uit Borgerhout:
- Mail naar district.borgerhout@antwerpen.be of bel naar 03 338 17 77 tussen 10 en 16 uur.
Alle anderen:
- Mail naar buurtsecretariaat@antwerpen.be of bel naar 03 338 30 59 tussen 10 en 16 uur.