Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

“Als administratief-financieel medewerker werk ik mee aan mooie projecten in district Antwerpen”

29 november 2021, 7 uur

BIj stad Antwerpen werken heel wat collega’s samen aan de realisatie van straffe projecten. Zoals Johan, financieel-administratief medewerker in district Antwerpen. Hij vertelt je meer over zijn job.

Johan, thuis aan het werk op zijn laptop

Johan, financieel-administratief medewerker district Antwerpen: “Ik ben blij om mee te werken aan de realisatie van mooie projecten: de eerste tuinstraat van Antwerpen in de Lange Ridderstraat, de sfeervolle eindejaarsverlichting in de winkelstraten van de Wilde Zee, de kerstbomen in district Antwerpen … Ik haal er veel energie en voldoening uit.”
 

70% financiële administratie en 30% projectwerking

 “Mijn job bestaat voor 70% uit financiële taken: bestelbonnen opmaken, facturen betalen, kredietnota’s verwerken, collega’s adviseren bij de opmaak van offertes, (kwaliteits)controles uitvoeren zodat betalingen correct en tijdig uitgevoerd worden, complexe financiële termen verduidelijken aan collega’s met minder financiële kennis …”

“De betalingen en bestellingen gaan over heel uiteenlopende zaken: straatanimatie voor een activiteit, kantoormateriaal, de heraanleg van een straat, sfeerverlichting, een fietsenstalling, een externe consultant …”

“De overige 30% werk ik mee aan projecten, zoals de burgerbegroting. Daar mogen burgers van het district zelf beslissen over de verdeling van 10% van de volledige begroting. Verder ben ik het aanspreekpunt voor lokale handelaarsverenigingen.”
 

Veel klantencontact 

“Naast de administratieve kant heb ik veel klantencontact en werk ik nauw samen met collega’s, stadsdiensten en externen: de districtssecretaris, de collega’s van het district, ondernemers, handelaarsverenigingen, de stadsdienst markten en foren, de evenementencel, de overkoepelende financiële afdeling …”  

“Het is een gevarieerde job waar ik aan veel verschillende dossiers werk op hetzelfde moment. Daarbij is het belangrijk om nauwgezet te zijn, de juiste prioriteiten te bepalen, en elke deadline te respecteren. Maar eens het resultaat er is, dan kan ik er alleen maar trots op zijn. Het is een leuk gevoel, te weten dat ik aan die mooie projecten heb meegewerkt.”
 

Vacatures bij stad Antwerpen

Wil jij Antwerpen mee nóg straffer maken? Bekijk alle vacatures op www.antwerpen.be/jobs