Kies het loket op jouw maat
Je administratie bij de stad kan je meestal digitaal of telefonisch regelen. Moet je toch langskomen bij een stadsloket? Met de verruimde openingsuren kies jij vanaf 31 maart het loket en het tijdstip dat het best bij jou past.
Digitaal loket
Veel documenten kan je digitaal aanvragen, waardoor je niet naar een loket hoeft te gaan. Ben je verhuisd en wil je je adreswijziging doorgeven, wil je een nieuw rijbewijs aanvragen of heb je een uittreksel of attest nodig? Dat kan allemaal via het digitale loket dat 24/7 beschikbaar is.
Toch wat hulp nodig? Het contactcenter is telefonisch bereikbaar tussen 9 en 17 uur op het nummer 03 22 11 333.
32 zelfbedieningsloketten
Heb je geen computer of smartphone of heb je een persoonlijk document nodig, maar geen printer? In een zelfbedieningsloket kan je documenten gratis printen. Je kan er ook taxicheques, afvalstickers of een bewonerskaart aanvragen. Die loketten vind je op 32 locaties in de stad, dus ook in jouw buurt. Neem wel je identiteitskaart en PIN-code mee.
Een loketbezoek waar en wanneer jij wil
Moet je voor een nieuwe identiteitskaart, reispas of andere reden toch een bezoek aan een loket brengen? Maak een afspraak in een loket naar keuze of kom langs als een afspraak niet nodig is. Vanaf 31 maart gelden nieuwe, ruimere openingsuren:
In deze regioloketten kan je 6 dagen per week terecht, inclusief elke zaterdag en tijdens 2 avondopeningen:
- Antwerpen-Harmonie
- Deurne
- Merksem
- Wilrijk
In deze loketten kan je 2 dagen per week terecht, met 1 avondopening:
- Borgerhout
- Berchem
- Linkeroever
- Hoboken, Ekeren
- Berendrecht
Bekijk het overzicht van de loketten en openingsuren. Vanaf 31 maart vind je daar ook de ruimere openingsuren.