Nieuwe printaccounts en pc's in de buurtsecretariaten
De computers en het printsysteem van de buurtsecretariaten krijgen een upgrade voor de zomer, speciaal voor je veiligheid en gebruiksgemak. Hoe werken de nieuw computers en het nieuwe printsysteem? En hoe breng je je printaccount in orde?
Alle buurtsecretariaten krijgen in de maanden van april tot juni nieuwe computers. Er komt ook een ander printsysteem. Vanaf de dag van installatie kan je niet printen of kopiëren in je buurtsecretariaat. Je medewerker mailt je vooraf wanneer dat is.
Je kan weer printen of kopiëren zodra je nieuwe printaccount klaar is.
Hoe krijg je je account in orde? Dat lees je hieronder.
De leden van buurtsecretariaat Merksem werken al sinds februari met het nieuwe systeem.
De nieuwe computers
De nieuwe computers hebben nog altijd dezelfde programma's.
Een paar dingen zijn anders:
Aanloggen als gast
Je moet je aanmelden als gast om met de pc te werken.
Gebruik daarvoor het icoon links op het scherm nadat je de pc opzet.
Afsluiten na gebruik
Ben je klaar met je werk op de pc?
Sluit de computer af. Dan worden al je gegevens en bestanden gewist. Zo kan niemand anders ze inkijken of gebruiken.
Bureaublad
Het scherm ziet er bijna hetzelfde uit. Er zijn maar 2 wijzigingen:
- De map 'scans' verdwijnt.
- De rekenmachine komt erbij.
Hoe activeer je je nieuwe printaccount?
1. Je krijgt 2 mails met codes van noreply@stad-antwerpen.eu.uniflowonline.com.
Bewaar die mails goed:
- De medewerker van je buurtsecretariaat heeft ze nodig om je printaccount aan te maken.
- Je hebt de PIN-code zelf later ook nodig om te printen en kopiëren.
2. De medewerker van je buurtsecretariaat nodigt je uit kort nadat de nieuwe computers er zijn.
Dan brengen we je printaccount in orde. Breng de mails dan zeker mee.
Wat is er nieuw aan het printsysteem?
1. Je kan niet meer scannen naar de pc in het buurtsecretariaat
Je vindt de map 'scans' op het bureaublad niet meer bij de nieuwe computers.
Je moet je scans naar een eigen mailadres versturen.
2. Je werkt met een budget in de plaats van aantallen
Als lid van het buurtsecretariaat heb je recht op 700 gratis kopieën/prints (waarvan 100 in kleur) per half jaar. Dat blijft hetzelfde.
Wat verandert er concreet?
Tot nu toe werd het aantal prints geteld. Dat verandert.
Vanaf nu werk je met een budget gelijk aan het aantal gratis prints.
Je kan voor 45 euro per half jaar gratis printen/kopiëren.
- Binnen dat gratis budget bepaal je zelf je aantal afdrukken in kleur en zwart-wit.
- Voor een zwart-wit afdruk rekenen we 0,05 euro. Voor een afdruk in kleur 0,15 euro.
- Je kan je budget online opvolgen.
Voorbeelden
- Je maakt 600 zwart-wit afdrukken en 100 kleur afdrukken.
- 600 x 0,05 = 30 euro
- 100 x 0,15 euro = 15 euro
-> Je hebt je totaalbudget van 45 euro bereikt. Je kan geen verdere gratis afdrukken doen.
- Je maakt 650 zwart-wit prints.
- 650 x 0,05 euro = 32,50 euro.
-> Je hebt nog 12,50 euro budget, voor 83 afdrukken in kleur of 250 afdrukken in zwart-wit.
- 650 x 0,05 euro = 32,50 euro.
- Je maakt 300 afdrukken in kleur.
- 300 x 0,15 euro = 45 euro.
-> Je kan geen verdere gratis afdrukken doen.
- 300 x 0,15 euro = 45 euro.
- Je maakt 900 zwart-wit afdrukken.
- 900 x 0,05 euro = 45 euro.
-> Je kan geen verdere gratis afdrukken doen.
- 900 x 0,05 euro = 45 euro.
Meer info
Team Verenigingen
Den Bell
Francis Wellesplein 1
2018 Antwerpen
tel. 03 338 30 59
buurtsecretariaat@antwerpen.be