Volg twee gratis coachingsessies: professionaliseer je winkel of horecazaak
Wil je groeien in je ondernemerschap? Of je zaak en team naar een volgend niveau tillen? Vraag twee gratis coachingsessies aan bij de stad en krijg advies op maat van jouw winkel of horecazaak. Je kan kiezen uit 11 verschillende coachingsessies.
Een coachingsessie gaat door in jouw zaak op een tijdstip dat jij kiest. Samen met een externe coach ga je praktisch aan de slag. Hoe precies? Dat hangt van jouw nood en onderneming af. Want elke sessie is op maat.
Benieuwd? Laat je inspireren door coach Victoria, horecakoppel Lorainne en Pim en handelaar Kristel.
“We hadden nog geen netwerk, dus tips en advies waren welkom!”
Lorainne van Liere & Pim Maas, zaakvoerders van restaurant La Mensa:
Pim: “We hadden wel horeca-ervaring, maar waren nooit eerder ondernemers. Dus volgden we een begeleidingstraject bij Unizo. Tijdens dit traject hoorden we van de twee gratis coachingsessies van stad Antwerpen.”
Lorainne: “Omdat we begin 2023 verhuisd waren van Breda naar Antwerpen, hadden we nog geen netwerk. Tips en advies waren dan ook welkom! We schreven ons in voor Verkooptraining horeca (B2C) en Onderhandelen met leveranciers en werden gematcht met een horeca-expert. We hebben dezelfde coach voor beide coachings, waardoor we al snel een nauwe band hadden.”
Pim: “De coach nam echt de tijd om ons materiaal te bekijken. Dankzij zijn tips en advies kregen we inzicht in de financiële situatie, kwamen onze website en menukaart tot hun recht, deden we aan upselling…”
Lorainne: “Omdat we als startende horeca-ondernemers zo hard bezig waren met het operationele, hadden we geen tijd of ruimte om het grotere plaatje te bekijken. Maar de coach is een waardevolle sparringpartner. Nu hebben we de handvaten om een grote impact te maken met kleine veranderingen. Eigenlijk is er geen reden om je niet in te schrijven.”
“De coaching helpt je om succesvol te connecteren met je klanten”
Victoria De Mulder, coach van de sessie Verkooptraining detailhandel (B2C):
“Salescoaching ondersteunt jou en je team bij het creëren van een positieve en winstgevende winkelervaring. Dit betekent dat shoppen in jouw winkel een (nog groter) plezier wordt voor de klant én dat het team meer werkplezier ervaart omdat ze weten hoe bij te dragen aan die leuke winkelervaring. De coaching helpt je om succesvol te connecteren met alle klanten en er trouwe klanten van te maken, zodat er een win-winsituatie ontstaat. Want uiteraard is het ook de bedoeling dat de cijfers stijgen: het aantal kopers in je winkel, de waarde op het ticket en de klantenloyaliteit.”
“Opdringerig zijn of pushen leer je niet in deze coaching. Het draait erom dat je de juiste sfeer schept. Dus voeren we aanpassingen door om professioneel en klantgericht te communiceren. Welke verkooptechnieken passen jullie al toe? Wat zou je graag beter aanpakken? Hoe kun je nog meer controle krijgen over het verkoopproces? Omdat de coaching op maat is, kan je jezelf blijven en bewuster connecteren met je klanten.”
“Omdat de coach bevestigde wat mijn medewerkers al goed deden, groeide hun zelfvertrouwen”
Kristel Bastiaenssen, zaakvoerder van kinderkledingwinkel Banana Kid en bestuurder van handelaarsvereniging WIZO.
“Een aantal jaar geleden hoorde ik tijdens een netwerkavond bij stad Antwerpen meer over de coachingsessies. Onze kinderkledingwinkel bestaat al meer dan 25 jaar. We verwelkomen telkens nieuwe generaties onder onze klanten en staan daarom altijd open voor tips.”
“De Verkooptraining detailhandel (B2C) vond plaats in onze winkel en werd gevolgd door vier vaste medewerkers, een flexi-jobber en een stagiaire Verkoop. Samen met de coach pasten we de verkooptechnieken meteen toe in onze winkel. Het team kreeg leuke verkooptips: hoe geef je klanten een compliment, wat zeg jij bij het afrekenen zodat klanten terugkomen … Maar evengoed welke lichaamshouding je best aanneemt in lastige situaties. We kregen veel waardevolle tips om direct in de praktijk te gebruiken. Omdat de coach bevestigde wat mijn medewerkers al goed deden, groeide hun zelfvertrouwen.”
“Knap dat de stad zo’n toptraining aanbiedt. Het was een super leuke ervaring! We hebben ze dan ook hard gepromoot bij de leden van handelaarsvereniging WIZO.”