Een stadloket Woodmonkey

Stadsloketten

In het stadsloket kan u terecht voor al uw administratieve dienstverlening. Voor bijna alle producten kan u in elk stadsloket in Antwerpen terecht, ongeacht uw woonplaats.

Openingsuren stadsloketten

Dag Uur
Maandag gesloten
Dinsdag van 8 tot 17 uur
Woensdag van 8 tot 17 uur
Donderdag van 12 tot 20 uur
Vrijdag van 8 tot 14 uur
Zaterdag om de twee weken van 8 tot 13 uur *
Zondag gesloten

 

* Zaterdagopening 2017

In 2017 is het stadsloket open op:

14 januari, 28 januari, 11 februari, 25 februari, 11 maart, 25 maart, 8 april, 22 april, 6 mei, 20 mei, 3 juni, 17 juni, 1 juli, 15 juli, 29 juli, 12 augustus, 26 augustus, 9 september, 23 september, 7 oktober, 21 oktober, 4 november, 18 november, 2 december, 16 december en 30 december.
 
‚ÄčLet op: Stadsloket Antwerpen - Linkeroever is op zaterdag gesloten.

Sluitingsdagen 2017

Het stadsloket is gesloten op: 

  • maandag 17 april (Paasmaandag) 
  • maandag 1 mei (Dag van de Arbeid)
  • donderdag 25 mei (O.L.H.-Hemelvaart)
  • maandag 5 juni (Pinkstermaandag)
  • dinsdag 11 juli (Feest van de Vlaamse Gemeenschap)
  • vrijdag 21 juli (Nationale feestdag)
  • dinsdag 15 augustus (O.L.V.-Hemelvaart)
  • woensdag 1 november (Allerheiligen)
  • maandag 25 december (Kerstmis)
  • dinsdag 26 december (2e Kerstdag) 

Wat biedt het stadsloket?

U kan terecht in het stadsloket voor uw individuele administratieve dienstverlening.  

  • adresgegevens en adreswijzigingen 
  • identiteitspapieren en reisdocumenten
  • rijbewijzen en parkeervergunningen
  • documenten geboorte en adoptie 
  • formaliteiten huwelijk, samenwonen, echtscheiding
  • registratie overlijden 
  • tegemoetkomingen voor invaliden en senioren (voorbeeld taxicheques)
  • legaliseren van documenten

U kan voor de meeste producten in elk stadsloket terecht ongeacht uw woonplaats. De enige uitzonderingen zijn:

  • Aangifte geboorte: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van geboorte
  • Aangifte overlijden: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van overlijden
  • Aangifte huwelijk of nationaliteitsaanvraag: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van uw woonplaats

Voor wie is het stadsloket?

Het stadsloket is er voor 

  • Belgen 
  • niet-Belgen in het bezit van een C-, D-, E-, E+-, F-, F+-kaart

Deze groepen kunnen terecht in het loket Vreemdelingenzaken:

  • niet-Belgen die zich voor het eerst aanmelden 
  • niet-Belgen in het bezit van een A- of B-kaart 
  • asielzoekers 

Hoe werkt het stadsloket?

1. Op afspraak

Het stadsloket werkt enkel op afspraak. Een afspraak kan u maken 

  • via de website: afspraak maken
  • telefonisch via 03 221 13 33
  • Hebt u geen computer met internet?
    Dan kan u terecht in een stedelijk webpunt of in de bibliotheek. 

2. Via het e-loket

Voor steeds meer producten moet u niet meer naar het stadsloket gaan. U kan ze eenvoudig en snel opvragen via het e-loket

Een aantal producten kan u enkel nog via het e-loket opvragen. 

Voor een gemakkelijk gebruik van het e-loket:

  • Maak een A-profiel aan. 
     
  • Koppel uw elektronische identiteitskaart aan uw A-profiel.
    Dan krijgt u uw documenten via e-mail bezorgd.
    Zonder koppeling, krijgt u uw documenten per post na 5 werkdagen. 

3. Zonder afspraak

U kan zonder afspraak bij het stadsloket terecht voor 

  • aanvraag van documenten na verlies of diefstal 
  • afhalen van een nieuwe PIN- of PUK-code (eerst digitaal aanvragen)
  • spoedprocedure voor een reispas
  • reistoestemming voor een minderjarige
  • aangifte van een overlijden
  • afgeven van het polioattest
  • stempelcontrole voor gedeeltelijk werklozen
  • legaliseren van documenten

Hoe het stadsloket bereiken met het openbaar vervoer? 

Dit artikel is gedeeld door