Een stadloket Woodmonkey

Stadsloketten

In het stadsloket kan u terecht voor al uw administratieve dienstverlening. Voor bijna alle producten kan u in elk stadsloket in Antwerpen terecht, ongeacht uw woonplaats.

Openingsuren stadsloketten

Dag Uur
Maandag gesloten
Dinsdag van 8 tot 17 uur
Woensdag van 8 tot 17 uur
Donderdag van 12 tot 20 uur
Vrijdag van 8 tot 14 uur
Zaterdag om de twee weken van 8 tot 13 uur *
Zondag gesloten

 

* Zaterdagopening 2019

In 2019 is het stadsloket open op:

12 januari, 26 januari, 9 februari, 23 februari, 9 maart, 23 maart, 6 april, 20 april, 4 mei, 18 mei, 1 juni, 15 juni, 29 juni, 13 juli, 27 juli, 10 augustus, 24 augustus, 7 september, 21 september, 5 oktober, 19 oktober, 2 november, 16 november, 30 november, 14 december en 28 december. 

Sluitingsdagen 2019

Het stadsloket is gesloten op: 

  • dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag)
  • woensdag 2 januari (2de nieuwjaarsdag)
  • woensdag 1 mei (Dag van de Arbeid)
  • donderdag 30 mei (O.H.-Hemelvaart)
  • donderdag 15 augustus (O.L.V.-Hemelvaart)
  • vrijdag 1 november (Allerheiligen)
  • woensdag 25 december (Kerstmis)
  • donderdag 26 december (2de Kerstdag) 
  • dinsdag 31 december (oudjaar)

Wat biedt het stadsloket?

U kan terecht in het stadsloket voor uw individuele administratieve dienstverlening.  

  • adresgegevens en adreswijzigingen 
  • identiteitspapieren en reisdocumenten
  • rijbewijzen en parkeervergunningen
  • documenten geboorte en adoptie 
  • formaliteiten huwelijk, samenwonen, echtscheiding
  • registratie overlijden 
  • tegemoetkomingen voor invaliden en senioren (voorbeeld taxicheques)
  • legaliseren van documenten

U kan voor de meeste producten in elk stadsloket terecht ongeacht uw woonplaats. De enige uitzonderingen zijn:

  • Aangifte geboorte: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van geboorte
  • Aangifte overlijden: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van overlijden
  • Aangifte huwelijk of nationaliteitsaanvraag: hiervoor kiest u het stadsloket in het district van uw woonplaats

Voor wie is het stadsloket?

Het stadsloket is er voor 

  • Belgen 
  • niet-Belgen in het bezit van een C-, D-, E-, E+-, F-, F+-kaart

Deze groepen kunnen terecht in het loket Vreemdelingenzaken:

  • niet-Belgen die zich voor het eerst aanmelden 
  • niet-Belgen in het bezit van een A- of B-kaart 
  • asielzoekers 

Hoe werkt het stadsloket?

1. Op afspraak

Het stadsloket werkt enkel op afspraak. Een afspraak kan u maken 

  • via de website: afspraak maken
  • telefonisch via 03 221 13 33
  • Hebt u geen computer met internet?
    Dan kan u ook terecht in elk stadsloket en gebruik maken van het 'selfloket'. 

2. Via het e-loket

Voor steeds meer producten moet u niet meer naar het stadsloket gaan. U kan ze eenvoudig en snel opvragen via het e-loket

Een aantal producten kan u enkel nog via het e-loket opvragen. 

Voor een gemakkelijk gebruik van het e-loket:

  • Maak een A-profiel aan. 
     
  • Koppel uw elektronische identiteitskaart aan uw A-profiel.
    Dan krijgt u uw documenten via e-mail bezorgd.
    Zonder koppeling, krijgt u uw documenten per post na 5 werkdagen. 

3. Zonder afspraak

U kan zonder afspraak bij het stadsloket terecht voor 

  • aanvraag van documenten na verlies of diefstal 
  • afhalen van een nieuwe PIN- of PUK-code (eerst digitaal aanvragen)
  • spoedprocedure voor een reispas, eID, eVK of kidsID
  • reistoestemming voor een minderjarige
  • aangifte van een overlijden
  • afgeven van het polioattest
  • stempelcontrole voor gedeeltelijk werklozen
  • legaliseren van documenten

4. Selfloket

Hebt u thuis zelf geen computer? Dan kan u via de website een afspraak maken, het e-loket gebruiken en attesten opvragen en afdrukken via de computers van het selfloket.

Alle stadsloketten hebben computers die u vrij mag gebruiken, behalve het stadsloket Deurne.

In het selfloket van Deurne staan geen computers, maar een zuil waaraan u zelf de volgende attesten kunt printen: 

  • levensbewijs
  • gezinssamenstelling
  • nationaliteitsbewijs
  • geboorteakte
  • uittreksel strafregister
  • woonbewijs zonder historiek
  • huwelijksakte
  • echtscheidingsakte

Meenemen: uw elektronische identiteitskaart en pincode. 

In het selfloket van Antwerpen staan zowel computers als een zuil.

U kan de computers en de zuil gebruiken zonder afspraak tijdens de openingsuren van het stadsloket. 
 

Hoe het stadsloket bereiken met het openbaar vervoer? 

Dit artikel is gedeeld door