Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Stadsloket Deurne

In het stadsloket kan u terecht voor al uw administratieve dienstverlening. Voor bijna alle producten kan u in elk stadsloket in Antwerpen terecht, ongeacht uw woonplaats.

Stadsloket Deurne

Let op! Corona-maatregelen

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan focust de stad zich nu op de meest essentiële dienstverlening. U kan enkel naar het stadsloket komen op afspraak en onder strikte voorwaarden. 

Meer info vindt u op de algemene pagina stadsloketten en hier.

Het selfloket is tijdelijk gesloten!

Enkel van de attestenzuil kan u zonder afspraak gebruikmaken. Aan de attestenzuil kan u met uw identiteitskaart en uw pincode de volgende attesten printen: 

  • levensbewijs
  • gezinssamenstelling
  • nationaliteitsbewijs
  • geboorteakte
  • uittreksel strafregister
  • woonbewijs zonder historiek
  • huwelijksakte
  • echtscheidingsakte

Adres

Stadsloket Deurne
Maurice Dequeeckerplein 1
2100 Deurne

Wat biedt het stadsloket?

U kan terecht in het stadsloket voor uw individuele administratieve dienstverlening.  

•    adresgegevens en adreswijzigingen 
•    identiteitspapieren en reisdocumenten
•    rijbewijzen en parkeervergunningen
•    documenten geboorte en adoptie 
•    formaliteiten huwelijk, samenwonen, echtscheiding 
•    registratie overlijden 
•    tegemoetkomingen voor invaliden en senioren
•    legaliseren van documenten

In het stadsloket Deurne staat een fotocabine waar uzelf pasfoto's kan nemen die aan de vereiste normen voldoen. U betaalt 6 euro met gepast geld of via bancontact. 

Voor wie is het stadsloket?

Het stadsloket is er voor 

•    Belgen 
•    niet-Belgen in het bezit van een C-, D-, E-, E+-, F-, F+-kaart

Volgende personen kunnen terecht in het loket Vreemdelingenzaken:

•    niet-Belgen die zich voor het eerst aanmelden 
•    niet-Belgen in het bezit van een A- of B-kaart 
•    asielzoekers 

Hoe werkt het stadsloket?

1. Op afspraak

Het stadsloket werkt enkel op afspraak. Een afspraak kan u maken 

  • via de website: afspraak maken
  • telefonisch via 03 221 13 33
  • Hebt u geen computer met internet?
    Dan kan u terecht in een stedelijk webpunt of in de bibliotheek. 

2. Via het e-loket

Voor steeds meer producten moet u niet meer naar het stadsloket gaan. U kan ze eenvoudig en snel opvragen via het e-loket

Een aantal producten kan u enkel nog via het e-loket opvragen. 

Voor een gemakkelijk gebruik van het e-loket:

  • Maak een A-profiel aan. 
  • Koppel uw elektronische identiteitskaart aan uw A-profiel.
    Dan krijgt u uw documenten via e-mail bezorgd.
    Zonder koppeling, krijgt u uw documenten per post na ongeveer 5 werkdagen. 

3. Zonder afspraak

U kan zonder afspraak bij het stadsloket terecht voor 

  • aanvraag van documenten na verlies of diefstal 
  • een nieuwe PIN- of PUK-code
  • spoedprocedure voor een reispas
  • reistoestemming voor een minderjarige
  • aangifte van een overlijden
  • afgeven van het polioattest
  • stempelcontrole voor gedeeltelijk werklozen
  • legaliseren van documenten

4. Selfloket

Aan het onthaal van het stadsloket Deurne staat een zuil waaraan u zelf de volgende attesten kunt printen: 

  • levensbewijs
  • gezinssamenstelling
  • nationaliteitsbewijs
  • geboorteakte
  • uittreksel strafregister
  • woonbewijs zonder historiek
  • huwelijksakte
  • echtscheidingsakte

Meenemen: uw elektronische identiteitskaart en pincode.

U kan de zuil gebruiken zonder afspraak tijdens de openingsuren van het stadsloket. 

Voor andere verrichtingen aan het selfloket kan u de computers in een van de andere stadsloketten gebruiken.  
 

De andere stadsloketten in Antwerpen

Er zijn 11 stadsloketten in Antwerpen. U bent niet verplicht om naar het stadsloket van uw eigen district te gaan. U kan in alle stadsloketten terecht. 

U moet wel naar een specifiek stadsloket voor

•    aangifte geboorte: moet in het district van geboorte
•    aangifte overlijden: moet in het district van overlijden
•    aangifte huwelijk: moet in het district van uw woonplaats

Een andere vraag?

Wil u meer info over de heraanleg van uw straat of over het vrijetijdsaanbod in uw buurt? Of wil u een subsidie aanvragen voor een project? Dan moet u bij uw district zijn.

Dit artikel is gedeeld door