Hoe gebruikt u de sorteerstraatjes?
De sorteerstraatjes zijn gemakkelijk te gebruiken en zijn dagelijks open van 7.00 uur tot 22.00 uur.
Het sorteerstraatje bestaat uit ondergrondse containers voor uw huishoudelijk afval. Boven de grond staan er inwerpzuiltjes met een deksel. Het deksel kunt u openen met uw gratis A-kaart of sorteerpas. Meer informatie over de A-kaart of sorteerpas en waar u deze kan ophalen, vindt u hier.
Eén of twee kaartlezers?
Er zijn twee types sorteerzuiltjes: met één kaartlezer (rechts) of twee kaartlezers (links en rechts). De meest recente zuiltjes hebben twee lezers.
Eén kaartlezer
Scan uw kaart eenmaal (rechts) voor een kleine storting of tweemaal voor een grote storting. Een beep-geluid geeft aan dat uw kaart succesvol gescand is. Verwijder uw kaart na elke beep. Op het leesscherm van de kaartlezer verschijnt een boodschap. Indien u uw kaart laat liggen verschijnt uw saldo op het scherm.
Twee kaartlezers
U scant links voor een kleine storting, en rechts voor een grote storting. Een beep-geluid geeft aan dat uw kaart succesvol gescand is. Verwijder uw kaart na de beep. Op het leesscherm van de kaartlezer verschijnt een boodschap.

Zuil voor Papier en karton
De zuil voor papier en karton is uitgerust met een soort brievenbus, waardoor er kleine hoeveelheden papier en karton gestort kunnen worden. Dit vermijdt verstoppingen en misbruik. Op die manier kunnen er, bijvoorbeeld geen zakken met restafval in gedeponeerd worden.
Met grote hoeveelheden papier en karton kan u steeds gratis terecht in het containerpark.

Zuil voor PMD
In de PMD-zuil is een rooster bevestigd om misbruik en slecht sorteren te vermijden. Door het rooster kunnen er bijvoorbeeld geen zakken met restafval in gedeponeerd worden. Op die manier zorgen we ervoor dat het PMD correct gesorteerd en gerecycleerd kan worden. Het rooster geeft ook de maximale vulhoogte aan en zorgt ervoor dat de klep van de inwerpzuil niet geblokkeerd wordt.
Technische problemen
Op uw pasje (niet op de A-kaart) en op het sorteerzuiltje staat een telefoonnummer om technische problemen te melden.
- 0800 70 665
- service@kliko.be