Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Aanmelden met beveiligingscode via sms

Om u aan te melden in het e-loket, moet u zich identificeren. Lees hier hoe u zich kan aanmelden met een beveiligingscode via sms.

Wat heb ik nodig?

Als u zich wilt aanmelden met SMS-authenticatie, moet u zich eerst eenmalig met uw eID aanmelden bij de online overheid om uw telefoonnummer te registreren. Bekijk op deze infofiche hoe u zich moet aanmelden met een eID.

  • Ga naar mijn digitale sleutels op de website van de online overheid
  • Meld u aan met uw eID en kaartlezer 
  • Klik op de optie ‘beveiligingscode via sms
  • Klik op 'activeren'
  • Bevestig uw contactgegevens
  • Vul het gsm-nummer in waarop u de sms-code wilt ontvangen
  • Klik op 'versturen'
  • U krijgt een bevestigingscode toegestuurd. Vul deze code in. Opgelet! De code is maar 30 seconden geldig.

Vanaf het moment dat u deze eenmalige registratie hebt afgerond, hebt u het enkel het volgende nodig om u aan te melden met een beveiligingscode via sms:

  • Uw gsm
  • Uw gebruikersnaam en wachtwoord van de website van de online overheid. Dit moet u ook activeren in mijn digitale sleutels.

Hoe meld ik me aan met een sms-code?

  1. Kies in het e-loket de optie ‘Beveiligingscode via sms’.
  2. Klik op ‘Ga verder’. U wordt nu doorverwezen naar een aanmeldscherm van de online overheid.
  3. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op 'verdergaan'.
  4. Vul de sms-code die u ontvangt in en klik op 'verdergaan'.

U bent nu aangemeld in het e-loket.

Mogelijke foutmeldingen

Interne fout

Als u een foutmelding ziet, waarin ‘interne fout’ staat, is er iets fout gelopen tijdens het authenticeren. U kunt 1 van volgende oplossingen proberen:

  • Sluit uw browser volledig af en probeer opnieuw.
  • Wis de geschiedenis van uw browser.
  • Open het e-loket in privé-modus
    • Chrome: druk ctrl+shift+n
    • Firefox: druk ctrl+shift+p
  • Probeer aan te melden in een andere browser.

Onvoldoende rechten

Wanneer u de boodschap "Neem contact op met uw lokale beheerder" ziet, hebt u niet voldoende rechten om toegang te krijgen tot het e-loket. Neem dan contact op met het stedelijk contactcenter.

Tel. nummer: 03 22 11 333
E-mail: info@antwerpen.be

Dit artikel is gedeeld door