Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Een afspraak maken in een stadsloket: wat kan er momenteel?

Om je bezoek aan het stadsloket in de meest veilige omstandigheden te laten verlopen, werken we zo veel mogelijk digitaal en zijn nog niet alle loketproducten beschikbaar voor afspraak. Hieronder vind je een overzicht. 

Belangrijk! Kijk zeker eerst of je een digitale aanvraag kan doen via het e-loket. Voor de aanvraag van attesten en documenten vind je hier meestal wat je zoekt. Ook bijvoorbeeld een (voorlopig) rijbewijs, een adreswijziging, een nationaliteit, een wettelijke samenwoning, een toelating tot de lage-emissiezone voor je wagen, een parkeervergunning voor bewoners… kan je via deze weg snel en veilig digitaal aanvragen. Een afspraak is dan niet nodig.

Wat kan er momenteel in de stadsloketten?

Vanaf 01/08 kan je zelf via afspraken.antwerpen.be een afspraak maken voor::

  • identiteitskaart Belg - aanvragen en afhalen
  • identiteitskaart niet-Belg (B, C, D, E, E+, F, F+) –aanvragen en afhalen
    (de aanvraag voor verlenging van een identiteitskaart niet-Belg A kan enkel online)
  • PIN- en PUK-code - afhalen 
  • kids-ID – aanvragen en afhalen
  • reispas – aanvraag en afhalen
  • reistoelating minderjarige
  • (voorlopig) rijbewijs – aanvraag en afhalen
  • wettigen handtekening
  • erkenning kind
  • huwelijksaangifte
  • verbintenis tot tenlasteneming
  • parkeervergunning - aanvraag (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)
  • sorteerpas / A-kaart (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)
  • lage-emissiezone (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)
  • orgaandonatie (enkel in stadsloket Wilrijk op dinsdagvoormiddag en donderdagnamiddag)
  • aanpassen adres op chip (de start van een aanvraag adreswijziging doet u eerst online)
  • code digitale sleutel

Opgelet: Zonder afspraak naar een stadsloket komen heeft geen zin.

Heb je een hoogdringende vraag zoals bv. bij verlies/diefstal van identiteitsdocumenten, bv. voor de uitoefening van je beroep, dan kan je ons uitzonderlijk contacteren. Gezien de grote drukte zowel aan de telefoon als in de mailboxen, vragen we met aandrang om dit enkel in die gevallen te doen.  Door te bellen of mailen kan je niet sneller een afspraak krijgen.

Jouw en onze veiligheid staat voorop.

Heb je een afspraak? Een mondmasker is verplicht tijdens je bezoek.  We vragen je om alleen te komen, tenzij je iemand begeleidt die minder mobiel is of meekomt met een kind, en om maximaal 10 minuten vóór je afspraak binnen te komen. 

Je vindt onder de knop “digitale aanvraag” of “afspraken” niet wat je zoekt?

Voor alle andere loketproducten stel je je loketbezoek maximaal uit. Ook al lijkt het dringend. Vaak kan het echt wel wachten. Alle informatie hierover en meer lees je in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen.

In de stadsloketten van Antwerpen-centrum en Deurne staat ook een attestenzuil. Hiervan kan je zonder afspraak gebruik maken voor het printen van verschillende attesten. Neem zeker je identiteitskaart en pincode mee. 

Verwante info:

Dit artikel is gedeeld door