Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Een afspraak maken in een stadsloket: wat kan er momenteel?

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan focuste de stad zich de voorbije weken op de meest hoogdringende loketproducten. Intussen kan een bezoek aan het stadsloket in de meest veilige omstandigheden voor zowel klant als medewerker en kan je zelf weer een afspraak maken. Om een veilige afstand in het stadsloket te bewaren en gezien de inhaalbeweging die nodig is, zijn nog niet alle loketproducten beschikbaar.  

Wat doen de stadsloketten al wel?

Je kan intussen zelf een afspraak maken voor:

  • identiteitskaart Belg - aanvragen en afhalen
  • identiteitskaart niet-Belg (B, C, D, E, E+, F, F+) – aanvragen en afhalen
  • PIN- en PUK-code - afhalen
  • kids-ID – aanvragen en afhalen
  • reispas – aanvraag
  • reistoelating minderjarige
  • (voorlopig) rijbewijs – aanvraag
  • adres aanpassen op identiteitskaart na verhuis. Opgelet! De aangifte van verhuis kan je zoals vroeger doorgeven via een digitale aanvraag of telefoon 
  • wettigen handtekening
  • erkenning kind
  • huwelijksaangifte

De stadsloketten ontvangen ook :

  • klanten met een vervallen identiteitskaart of vreemdelingenkaart die onze medewerkers zelf uitnodigen
  • klanten met een hoogdringende vraag, bv bij verlies of diefstal van identiteitsdocumenten

 

Je vindt in het overzicht niet wat je zoekt?

Kijk dan zeker eerst of je een digitale aanvraag kan doen via het e-loket. Zeker voor de aanvraag van attesten en documenten vind je hier meestal wat je zoekt.

Ook bijvoorbeeld een (voorlopig) rijbewijs, een nationaliteit, een wettelijke samenwoning, een toelating tot de lage-emissiezone voor uw wagen, …kan je via deze weg digitaal aanvragen.

Voor alle andere loketproducten stel je je loketbezoek maximaal uit. Ook al lijkt het dringend. Vaak kan het echt wel wachten. Alle informatie hierover en meer lees je in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen op antwerpen.be.

Vind je hier niet het antwoord op je vraag en heb je een ander dringend loketproduct nodig? Neem dan contact met ons op via mail of telefoon.   

Zonder afspraak naar een stadsloket komen heeft geen zin.

 

Andere diensten nodig?

Je kan verder ook een afspraak maken voor andere stadsdiensten, bv:

  • een recyclagepark bezoeken;
  • een openbaar onderzoek inkijken;
  • een afscheidsceremonie aan De Schelde.

Voor alle bovenstaande zaken een afspraak maken kan via afspraken.antwerpen.be.

Dit artikel is gedeeld door