Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Een afspraak maken in een stadsloket: wat kan er momenteel?

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan focuste de stad zich de voorbije weken op de meest hoogdringende loketproducten. Intussen kan een bezoek aan het stadsloket in de meest veilige omstandigheden voor zowel klant als medewerker en kan je zelf weer een afspraak maken. Om een veilige afstand in het stadsloket te bewaren en gezien de inhaalbeweging die nodig is, zijn nog niet alle loketproducten beschikbaar.

Wat doen de stadsloketten al wel?

Je kan intussen zelf een afspraak maken voor:

  • identiteitskaart Belg - aanvragen en afhalen
  • identiteitskaart niet-Belg (B, C, D, E, E+, F, F+) – aanvragen en afhalen
  • PIN- en PUK-code - afhalen
  • kids-ID – aanvragen en afhalen
  • reispas – aanvraag
  • reistoelating minderjarige
  • (voorlopig) rijbewijs – aanvraag
  • wettigen handtekening
  • erkenning kind
  • huwelijksaangifte
  • verbintenis tot tenlasteneming
  • parkeervergunning - aanvraag (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)
  • sorteerpas / A-kaart (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)
  • lage-emissiezone (enkel in tijdelijk stadsloket Den Bell)

Voor bovenstaande zaken een afspraak maken kan via afspraken.antwerpen.be.

De stadsloketten ontvangen ook :

  • klanten met een vervallen identiteitskaart of vreemdelingenkaart die onze medewerkers zelf uitnodigen;
  • klanten met een hoogdringende vraag, bv bij verlies of diefstal van identiteitsdocumenten.

Opgelet! Jouw en onze veiligheid staat voorop.

Heb je een afspraak? Dan vragen we je een mondmasker te dragen tijdens je bezoek, alleen te komen, tenzij je iemand begeleidt die minder mobiel is of meekomt met een kind en om maximaal 10 minuten vóór je afspraak binnen te komen. Een overzicht van alle veiligheidsvoorschriften lees je op de pagina van de stadsloketten

Je vindt in het overzicht niet wat je zoekt?

Kijk dan zeker eerst of je een digitale aanvraag kan doen via het e-loket. Zeker voor de aanvraag van attesten en documenten vind je hier meestal wat je zoekt.

Ook bijvoorbeeld een (voorlopig) rijbewijs, een nationaliteit, een wettelijke samenwoning, een toelating tot de lage-emissiezone voor uw wagen, …kan je via deze weg digitaal aanvragen.

Voor alle andere loketproducten stel je je loketbezoek maximaal uit. Ook al lijkt het dringend. Vaak kan het echt wel wachten. Alle informatie hierover en meer lees je in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen op antwerpen.be.

Opgelet:

  • Zonder afspraak naar een stadsloket komen heeft geen zin.
  • Door te bellen of mailen kan je niet sneller een afspraak krijgen.

Andere diensten nodig?

Je kan verder ook een afspraak maken voor andere stadsdiensten, bv:

  • een recyclagepark bezoeken;
  • een openbaar onderzoek inkijken;
  • een afscheidsceremonie aan De Schelde.

Voor bovenstaande zaken een afspraak maken kan via afspraken.antwerpen.be.

Dit artikel is gedeeld door