Stadsloket WilrijkWoodmonkey

Stadsloket Wilrijk

In het stadsloket kan u terecht voor al uw administratieve dienstverlening. Voor bijna alle producten kan u in elk stadsloket in Antwerpen terecht, ongeacht uw woonplaats.

Adres

Stadsloket Wilrijk
Bist 1
2610 Wilrijk
 

Wat biedt het stadsloket?

U kan terecht in het stadsloket voor uw individuele administratieve dienstverlening.  

•    adresgegevens en adreswijzigingen 
•    identiteitspapieren en reisdocumenten
•    rijbewijzen en parkeervergunningen
•    documenten geboorte en adoptie 
•    formaliteiten huwelijk, samenwonen, echtscheiding 
•    registratie overlijden 
•    tegemoetkomingen voor invaliden en senioren
•    legaliseren van documenten

 

Voor wie is het stadsloket?

Het stadsloket is er voor 

•    Belgen 
•    niet-Belgen in het bezit van een C-, D-, E-, E+-, F-, F+-kaart

Volgende personen kunnen terecht in het loket Vreemdelingenzaken:

•    niet-Belgen die zich voor het eerst aanmelden 
•    niet-Belgen in het bezit van een A- of B-kaart 
•    asielzoekers 

 

Hoe werkt het stadsloket?

1. Op afspraak

Het stadsloket werkt enkel op afspraak. Een afspraak kan u maken 

  • via de website: afspraak maken
  • telefonisch via 03 221 13 33
  • Hebt u geen computer met internet?
    Dan kan u terecht in een stedelijk webpunt of in de bibliotheek. 


2. Via het e-loket

Voor steeds meer producten moet u niet meer naar het stadsloket gaan. U kan ze eenvoudig en snel opvragen via het e-loket

Een aantal producten kan u enkel nog via het e-loket opvragen. 

Voor een gemakkelijk gebruik van het e-loket:

  • Maak een A-profiel aan. 
  • Koppel uw elektronische identiteitskaart aan uw A-profiel.
    Dan krijgt u uw documenten via e-mail bezorgd.
    Zonder koppeling, krijgt u uw documenten per post na ongeveer 5 werkdagen. 

 

3. Zonder afspraak

U kan zonder afspraak bij het stadsloket terecht voor 

  • aanvraag van documenten na verlies of diefstal 
  • een nieuwe PIN- of PUK-code
  • spoedprocedure voor een reispas
  • reistoestemming voor een minderjarige
  • aangifte van een overlijden
  • afgeven van het polioattest
  • stempelcontrole voor gedeeltelijk werklozen
  • legaliseren van documenten
     

4. Selfloket

Hebt u thuis zelf geen computer? Dan kan u de computers in de stadsloketten gebruiken om: 

  • online een afspraak te maken
  • het e-loket te gebruiken
  • attesten op te vragen en af te drukken.

U kan de computers gebruiken zonder afspraak tijdens de openingsuren van het stadsloket. 
 

De andere stadsloketten in Antwerpen

Er zijn 11 stadsloketten in Antwerpen. U bent niet verplicht om naar het stadsloket van uw eigen district te gaan. U kan in alle stadsloketten terecht. 

U moet wel naar een specifiek stadsloket voor

•    aangifte geboorte: moet in het district van geboorte
•    aangifte overlijden: moet in het district van overlijden
•    aangifte huwelijk: moet in het district van uw woonplaats

Openingsuren

DagUur
Maandaggesloten
Dinsdag8 - 17 uur
Woensdag8 - 17 uur
Donderdag12 - 20 uur
Vrijdag8 - 14 uur
Zaterdag8 - 13 uur*
Zondaggesloten

* Zaterdagopening 2019

In 2019 is het stadsloket open op:

12 januari, 26 januari, 9 februari, 23 februari, 9 maart, 23 maart, 6 april, 20 april, 4 mei, 18 mei, 1 juni, 15 juni, 29 juni, 13 juli, 27 juli, 10 augustus, 24 augustus, 7 september, 21 september, 5 oktober, 19 oktober, 2 november, 16 november, 30 november, 14 december en 28 december. 

Sluitingsdagen 2019

Het stadsloket is gesloten op: 

  • dinsdag 1 januari (nieuwjaar)
  • woensdag 2 januari (2de nieuwjaarsdag)
  • woensdag 1 mei (Dag van de Arbeid)
  • donderdag 30 mei (O.H.-Hemelvaart)
  • donderdag 11 juli (Feest van de Vlaamse Gemeenschap)
  • donderdag 15 augustus (O.L.V.-Hemelvaart)
  • vrijdag 1 november (Allerheiligen)
  • woensdag 25 december (Kerstmis)
  • donderdag 26 december (2de Kerstdag) 
  • dinsdag 31 december (oudjaar)
     

Naar het stadsloket met het openbaar vervoer

Maandelijkse zitdag FOD Sociale Zekerheid

Elke eerste donderdag van de maand houdt de FOD Sociale Zekerheid, Directie-Generaal Personen met een handicap, een zitdag in het Wilrijkse stadsloket. U kan de maatschappelijk assistent raadplegen tussen 13.30 en 15 uur, het is niet nodig om vooraf een afspraak te maken.

Tijdens deze zitdag kan u terecht met al uw vragen over:

  • de inkomensvervangende- en integratietegemoetkoming;
  • de tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden;
  • de parkeerkaart voor personen met een handicap;
  • de sociale en fiscale maatregelen voor personen met een handicap (sociaal tarief gas en elektriciteit, belastingvoordelen voor de auto, ...)

 Meer informatie over deze dienstverlening vindt u op deze webpagina.
 

Een andere vraag?

Wil u meer info over de heraanleg van uw straat of over het vrijetijdsaanbod in uw buurt? Of wil u een subsidie aanvragen voor een project? Dan moet u bij uw district zijn.

Verwante info: