Seesr - Winnaars Apps from Antwerp 2017 op een terrasje team Seesr

Dit zijn de winnaars van Apps from Antwerp 2017

De winnaars van Apps from Antwerp 2017 zijn bekend: Seesr, BlueBear en ROEKU.  Deze ontwikkelaars krijgen steun van de stad om hun app te realiseren. 

In maart 2017 startte de stad Antwerpen met de tweede editie van Apps from Antwerp. Ontwikkelaars dachten na over apps die problemen oplossen of bestaande situaties in de stad verbeteren. Zij deden dat samen met bewoners, bedrijven, studenten en bezoekers. Iedereen kon ideeën posten in een Brainstormbox. Ontwikkelaars konden er inspiratie vinden of ideeën uitwisselen. Zeventien ontwikkelaars werden geselecteerd voor de volgende ronde.

In juni stemden bijna 6000 mensen voor hun favoriete app. Dit zijn de drie winnaars:

1. Seesr

Met bijna 25 procent van het totaal aantal stemmen kwam ‘Seesr’ als winnaar uit de bus. De ontwikkelaars krijgen een financiële ondersteuning van de stad van 20.000 euro en hulp van een extern bedrijf voor PR.

Seesr biedt koppels de mogelijkheid om op een snelle en eenvoudige manier de ideale date-activiteit te vinden. Op basis van de interesses van de gebruiker en het type date waarnaar hij of zij op zoek is, worden er verschillende activiteiten getoond. De gebruiker kan de activiteiten ofwel rechtstreeks boeken en betalen, ofwel krijgt hij contactgegevens en andere informatie.

Daarnaast is Seesr ook een medium voor aanbieders van date-activiteiten.

2. BlueBear

Op de tweede plaats, met bijna 20 procent van de stemmen, eindigde ‘BlueBear’. Ook zij krijgen een financieel duwtje in de rug, van 15.000 euro, en een extra ondersteuning op het vlak van communicatie.

BlueBear is een onlinemarktplaats voor unieke sport- en vrijetijdsactiviteiten. Aanbieders kunnen er hun activiteiten promoten. Klanten vinden er een handig overzicht, bovendien kunnen ze onmiddellijk reserveren. BlueBear toont verrassende activiteiten die voldoen aan de zoekcriteria van de gebruiker en vindt voor elke gelegenheid een aanbod. Van kitesurfen tot virtual reality, een cryo sauna sessie tot een stuntvlucht in een dubbeldekker boven Antwerpen.

3. ROEKU

ROEKU sluit de top drie af en kan rekenen op een ondersteuning van 10.000 euro en extra inhoudelijk advies op het vlak van onderwijsnoden.

ROEKU wordt een sms-platform dat de communicatie verbetert tussen scholen en ouders. Scholen kunnen één of meerdere online-account(s) aanmaken om van de dienst gebruik te maken. Ouders hoeven zich nergens te registreren of aan te melden, zij ontvangen simpelweg tekstberichten.

Steun voor de volgende vijf

De drie winnaars krijgen tot 31 oktober 2017 de tijd om met de steun van de stad hun app te ontwikkelen. De nummers vier tot acht krijgen – als ze hun app verder willen ontwikkelen – steun op het vlak van marketing, wetgeving en/of logistiek. De expertise voor die steun komt van een aantal toonaangevende bedrijven.

De top 8

  1. Seesr
  2. BlueBear
  3. ROEKU
  4. De Gelukszaaiers dagen gebruikers uit om hun omgeving gelukkiger te maken. Je verzint hoe je iemand gelukkig kan maken en geeft aan waar en wanneer dat kan gebeuren.
  5. Ziro. Het idee van Ziro is simpel: je checkt de Ziro-app, ziet wat de restaurants in je buurt over hebben die dag, je betaalt een gereduceerde prijs via de app en je haalt het gerecht daar af. Je eet dan lekker, goedkoop én duurzaam.
  6. A Clean City: een app voor de smartphone die informatie bundelt over recycleren en afvalbeheer. Binnen de stad Antwerpen toont de app onder meer de dichtstbijzijnde publieke vuilnisbakken en glascontainers..
  7. Het Station van de Boekenkaravaan koppelt voorlezers aan aanvragers, snel en op maat.
  8. IZI vereenvoudigt dagelijkse routines waardoor gebruikers van deze app veel tijd besparen. Wie zijn smartphone tegen een IZI-aanraakpunt (= IZI-tag) houdt, laadt een persoonlijk profiel met alle door hem gekozen functionaliteiten binnen handbereik.

Winnaars VR-bril en tablets

Het antwoord op de schiftingsvraag: "Hoeveel procent van de stemmers in deze wedstrijd zal stemmen op exact één app?" was 96,10 procent. De vijf deelnemers die er het dichtst bij zitten, winnen respectievelijk twee VR-brillen en drie tablets. Deze winnaars worden per mail gecontacteerd.

Reacties:
Er zijn nog geen reacties toegevoegd. Voeg er zelf één toe!