stad Antwerpen - Frederik Beyens
Detail vlechtwerkwand - site Gorterstraat 7-11 (A372) Stad Antwerpen dienst archeologie

Jaaroverzicht 2015 van de dienst archeologie

Antwerpen is en blijft een boeiende stad voor archeologen waar nog heel wat te ontdekken valt. U zag de stadsarcheologen vast al eens aan het werk, maar bent u ook benieuwd naar wat ze precies gevonden hebben? In het 'Jaaroverzicht 2015' toont de stedelijke dienst archeologie alvast de opgravingsresultaten van 2015.

In 2015 werden heel wat archeologische onderzoeken uitgevoerd in Antwerpen, zowel door de stedelijke dienst archeologie als door archeologische bedrijven. In het 'Jaaroverzicht 2015' worden al deze resultaten aan u voorgesteld. Zo vulden de opgravingen in de Gorterstraat onze kennis over het vroegste Antwerpen aan, boden de sonderingen op de Scheldekaaien inzicht in de bouwgeschiedenis op rechteroever en kwamen onder de Handelsbeurs twee ijzertijdurnen aan het licht. Ook buiten het stadscentrum vond interessant archeologisch onderzoek plaats met onder andere sporen uit de metaaltijden en Gallo-Romeinse periode in Deurne-Eksterlaar en resten van het verdwenen Papenhof langs de oevers van de Schijn.

Het 'Jaaroverzicht 2015' neemt u dus mee op een boeiende archeologische wandeling doorheen onze stad. Geniet ervan!

Verwante info:

Reacties:
Er zijn nog geen reacties toegevoegd. Voeg er zelf één toe!