Oefening tijdens Berchem Bootcamp Tom Cornille

Train uw lichaam tijdens Berchem Bootcamp

Meer spieren, minder vet en een betere conditie: u kan er werk van maken tijdens de gratis bootcamps in het Brilschanspark. Elke woensdagavond traint u in groep onder begeleiding van een professionele trainer. Wij volgden de enthousiaste deelnemers tijdens een bootcamp.

Steven Selleslags (trainer): “Met de oefeningen die we doen, train je de spieren van je hele lichaam: armen, borst, rug, buik, benen, schouders. Het tempo wisselt voortdurend. Die intervallen zijn ideaal om calorieën te verbranden, dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Het resultaat is een strakker lichaam. We trainen altijd buiten, dat is eens iets anders dan een fitness waarin je altijd binnen bent. Daar train je meestal ook alleen, terwijl wij in groep trainen en dat geeft een heel leuke sfeer. Je hoeft trouwens niet superfit te zijn om aan de bootcamps deel te nemen. Met een normale basisconditie kan je eraan beginnen.”

Opwarming
Om gezond te sporten start elke bootcamp met een grondige opwarming. Met verschillende oefeningen maken de deelnemers hun spieren klaar voor de bootcamp. Bij elke oefening geeft Steven tips voor een goede uitvoering.

Tempo-oefening
Na de opwarming volgt een oefening waarbij de deelnemers behoorlijk wat moeten lopen. “Tempo, tempo”, houdt Steven de sfeer erin. Links en rechts klinkt de snellere ademhaling van sportende mensen. “Er wordt gehijgd, dat is een goed teken”, stelt Steven tevreden vast. “Dat was een leuke oefening”, blaast een van de deelnemers na afloop.

Parcoursoefeningen
In duo volgen de deelnemers een parcours en doen zo op korte tijd een gevarieerde reeks oefeningen. Bij de ene oefening hebben ze nog voldoende adem over om te lachen of te praten. Maar andere oefeningen zijn dan weer te intens om intussen nog te babbelen. “Yes”, roept Steven als een duo een oefening goed afwerkt.

Bij een van de oefeningen houden twee deelnemers elk een autoband omhoog. Die laten ze tegen elkaar botsen door de banden heen en weer te zwaaien op borsthoogte. Dit is echt werken, zo blijkt uit het geblaas en gehijg van de deelnemers. “De buikspieren niet vergeten”, geeft Steven intussen advies. De deelnemers geven elkaar ook tips om de oefening tot een goed einde te brengen.

Nabespreking
Na een uurtje zit de bootcamp erop. Nog even stretchen, een high five geven en iedereen kan naar huis. “Goed gedaan”, vindt Steven. De deelnemers zijn zichtbaar tevreden na hun gevarieerde training. “Eigenlijk is elke bootcamp een feestje”, zegt Steven.

Meer info

Vertrekpunt in Wolvenberg Bis
(te bereiken via de voetgangersbrug, vanuit De Villegaspark of Brilschanspark | volg de wegwijzers)
gratis
elke woensdag van 20 tot 21 uur (van 20 juni tot en met 15 augustus)

Parcoursoefening
Een van de verschillende parcoursoefeningen
Tom Cornille 1|5
Parcoursoefening
Een van de verschillende parcoursoefeningen
Tom Cornille 1|5
Opwarmingsoefening
Opwarmingsoefening
Tom Cornille 1|5
Bandenoefening
Bandenoefening
Tom Cornille 1|5
Nabespreking
Nabespreking
Tom Cornille 1|5
Reacties:
Er zijn nog geen reacties toegevoegd. Voeg er zelf één toe!