Tussenkomst voor huur en werkingskosten van lokalen

Berchemse seniorenverenigingen kunnen een financiële tussenkomst aanvragen voor de huur en werkingskosten van lokalen die zij gebruiken voor hun seniorenwerking.

Het district Berchem verleent een tussenkomst in de huur van lokalen en in de werkingskosten van lokalen gebruikt door de Berchemse seniorenverenigingen. Om aanspraak te kunnen maken op deze toelage moet de vereniging aan enkele voorwaarden voldoen:

  • De vereniging moet tenminste 25 (vijfentwintig) leden tellen, wonende in het district Berchem;
  • De vereniging mag niet gebonden zijn aan een politieke partij of aan een bedrijf.
  • Het gebruik van de locatie waarvoor de vereniging tussenkomst vraagt moet rechtstreeks verbonden zijn aan de activiteiten van de vereniging. Deze locatie wordt minstens 6 keer per jaar gebruikt, behalve indien het gaat om een occasionele huur.

De subsidie van het district kan aanvullend zijn op de toelage van een andere overheid. Echter, er mag nooit sprake zijn van een dubbele subsidiëring. De vereniging mag dus nooit meer dan 100% van de gemaakte kosten laten subsidiëren.

Hoe aanvragen?

Dien uw aanvraag in via deze databank.

Om de lopende dossiers te raadplegen kan u met een login en paswoord eenvoudig uw gegevens invullen, wijzigen en beheren in de databank.

Meer info en contact

Seniorenconsulent Berchem
Grotesteenweg 150
2600 Berchem 
tel. 03 338 4017 
senioren.berchem@stad.antwerpen.be