start to run Vicoriano Moreno

Start to Run: loop 5, 10 of 15 kilometer!

Zin om te gaan lopen, maar een extra duwtje nodig? Sluit je dan aan bij Start to Run, vanaf 10 september in het Boelaarpark. Want trainen onder begeleiding van een coach, maar vooral het in groep lopen is de perfecte stimulans om je grenzen te verleggen.

Na een hete zomer met heerlijke etentjes en lekkende ijsjes vanuit je luie strandstoel, is het wellicht een goed idee om nog eens wat rondjes in het Te Boelaarpark te lopen. En niet zo maar één keer, maar echt op regelmatige basis. Om dit goed vol te houden is groepsdruk altijd goed en bovendien zorgt het voor een leuke sfeer. Samen lopen is nu eenmaal aangenamer dan alleen lopen. Bovendien boek je in groep ook sneller vooruitgang, omdat mensen elkaar aanmoedigen. Stap voor stap leer je een langere afstand onder de knie te krijgen. Je oefent onder begeleiding en in groep. Na een week of tien loop je meestal zonder problemen 5 kilometer. En van zodra die kaap gerond, kan je gaan voor 10 of 15 kilometer!

Nog niet overtuigd? Dan zetten we de belangrijkste voordelen van lopen nog 's even op een rijtje:

  • Lopen maakt je gelukkiger: als je regelmatig traint, dan heb je het zeker en vast ervaren: ongeacht hoe goed of slecht je je voelt, van bewegen ga je je beter voelen. En dat gaat verder dan de bekende ‘runners high’. Mensen die regelmatig sporten zijn beter gewapend tegen angst, stress en depressie.
  • Lopen helpt je afslanken: iedereen weet dat je door beweging en training calorieën verbrandt. De bonus is dat die verbranding doorgaat nadat je gestopt bent met je training. Diverse studies hebben aangetoond dat regelmatige lichaamsbeweging de ‘naverbranding’ verhoogt – dat wil zeggen het aantal calorieën dat je verbrandt na het sporten.
  • Lopen houdt je scherp, ook als je ouder wordt: het is bewezen dat regelmatige training helpt tegen leeftijd gerelateerde mentale achteruitgang. Het gaat dan vooral om functies als het wisselen van taak, selectieve aandacht en werkgeheugen. Studies vinden bij herhaling dat fittere ouderen beter scoren in mentale tests dan hun minder fitte leeftijdgenoten. Bovendien verbetert regelmatige beweging het geheugen, taalvaardigheden, denkvermogen en vermogen tot probleemanalyse.
  • Lopen voegt jaren aan je leven toe: studies laten opzienbarende resultaten zien bij mensen die meer bewegen. Rokers die stopten met roken en gingen bewegen, voegden gemiddeld 4,1 jaar toe aan hun leven; niet-rokers die de sportieve levensstijl oppakten wonnen 3 jaar. Zelfs degenen die bleven roken, wonnen 2,6 jaar. Mensen die kanker overleefden verlengden hun leven met maar liefst 5,3 jaar. Degenen met hartaandoeningen wonnen 4,3 jaar.

 

Praktisch

Aanvang: maandag 10 september 2018
Sessies: maandag, woensdag en vrijdag om 20 uur ​
Locatie: Te Boelaarpark - ingang hoek Gitschotellei / Karel De Preterlei

Inschrijvingsgeld: 30 euro / 10 voor VT-statuut, ter plaatse of via BE34 4035 0859 2190 – verzekering inbegrepen
Schrijf je in met dit inschrijvingsformulier!

Reacties:
Er zijn nog geen reacties toegevoegd. Voeg er zelf één toe!