Nutswerken in Borsbeek
Nutsmaatschappijen kunnen op het grondgebied van Borsbeek werken uitvoeren. Vaak zijn dit kleine ingrepen, zoals een nieuwe aansluiting maken of kabels vernieuwen. Deze werken verlopen volgens bepaalde afspraken om de hinder te beperken.
Afspraken
Als een nutsmaatschappij (zoals bijvoorbeeld Telenet, Fluvius, Water-link, ...) werken wil uitvoeren, moet de maatschappij een aanvraag indienen bij de stad Antwerpen. Elke aanvraag wordt grondig bekeken. Vanaf het moment van de toelating heeft het nutsbedrijf nog 8 maanden de tijd om de geplande werken uit te voeren.
Werken vergund - effectieve werken
Nadat de nutsmaatschappijen een vergunning hebben gekregen, plannen ze de werken in. De periode van de effectieve werken plaatsen we onderaan deze pagina. Door onvoorziene omstandigheden kunnen deze data echter wijzigen en later in de vergunde periode plaatsvinden. Als de aannemer buiten deze periode werken wil uitvoeren, vraagt hij een nieuwe vergunning aan.
Fluvius heeft op werkenvan.fluvius.be een handig plannetje met waar er wanneer gewerkt wordt. Op de pagina ‘Onze diensten’ kan u alle webtools van Fluvius, bijvoorbeeld over een stroomonderbrekingen of voor het melden van een defecte straatverlichting, terugvinden.
Op de website van Pidpa kan je de actuele storingen en werken opzoeken.
Staat er een parkeerverbod in uw straat of buurt? Op dit plan vindt u terug of het gaat om een particuliere aanvraag (vb. voor een verhuis) of om een aanvraag voor wegenwerken (vb. voor nutswerken) en hoe lang het parkeerverbod geldt.
Storingen?
Bij werken kan het gebeuren dat de toevoer of het signaal wordt onderbroken. U kunt dit best rechtstreeks melden bji de nutsbedrijven:
Drinkwater
- Pidpa - storingen 0800 90 300 of via Storingen en meldingen | Pidpa
Aardgas
- Fluvius - storingen 078 35 35 00 - gasreuk 0800 65 065
Elektriciteit
- Fluvius - storingen 078 35 35 00
Telecommunicatie
- Telenet - storingen 015 66 66 66
- Proximus - storingen 0800 22 800