Plan tram 24

Wijzigingen bus 31 en tram 24

Vanaf maandag 8 januari 2018 verdwijnt lijn 31 uit het straatbeeld en hervat tramlijn 24 zijn traject tussen Silsburg en Melkmarkt terug. Deze wijzigingen passen in het plan van de Lijn om minder bussen naar het stadscentrum te laten rijden en volop de troefkaart van de tram uit te spelen.

Bus 31

Bijna de volledige reisweg van buslijn 31 loopt door het gebied dat ook bediend wordt door de tramlijnen 4, 8, 9, 10 en 24. Bijna overal ligt er een tramhalte op wandelafstand van de haltes die nu door bus 31 worden bediend. De tram vormt vanuit Deurne Zuid sowieso de meest aantrekkelijke verbinding naar het stadscentrum: sneller en frequenter. Bus 31 maakt meer omwegen en rijdt minder frequent dan de trams.

Alternatieven per wijk:

  • De omgeving van de Turnhoutsebaan in Borgerhout: Tram 24 (bovengronds) en tram 8 en 10 (via metrostation Zegel)
  • De wijk rond de Collegelaan: Tram 24
  • De wijk rond de Sint-Rochuskerk: Tram 4, 8, 9 of 24
  • De wijk rond de Boekenberglei: Tram 4 of 9
  • De wijk rond de Drakenhoflaan en Borsbeeksesteenweg: Bus 20
  • De omgeving van Silsburg: Tram 4 en 24

Tram 24

Tram 24 rijdt vanaf 8 januari 2018 opnieuw zijn volledige reisweg van de Melkmarkt, via de Turnhoutsebaan en de Herentalsebaan, tot in Silsburg. Tijdens de spitsuren rijdt er elke 8 minuten een tram, daarbuiten elke 10 minuten. Bus 24, die tram 24 gedurende vier maanden heeft vervangen, valt hierdoor opnieuw weg.

Van 26 december 2017 tot 7 januari 2018 (met uitzondering van 1 januari 2018) rijdt tram 24 ook al opnieuw zijn volledige traject, maar dan enkel tussen 12 en 19 uur.

Meer info

Voor meer info en de nieuwe trajectplannen vindt u op de website van De Lijn.

4 reacties op dit artikel:
Jouw avatar
Inwoner2600

Ik vind het alemaal zulke mooie intensies,Doch vandaag voor de derde maal op een week probleem met de tram.Metro gesloten enz.Maak het dan aub betrouwaar

Jouw avatar
JanRoevens

Bus 31 verdwijnt (nadat 244 ook al verdween,). Op wandelafstand...??? wie vanuit Waasdonk/Mortselsesteenweg, als 70-plusser of iets minder goed te been naar het openbaar vervoer wil, kan het nu wel helemaal vergeten. Beleidsmakers en planners zeggen wel dat we openbaar vervoer moeten gebruiken, maar maken het ons wel heel erg moeilijk. Nemen we terug de auto.

Jouw avatar
RoelB1

Redelijk tries én dégoutant. Eerst wordt het traject van lijn 31 veranderd zodat al de handigheid ervan wegvalt (vertrek Berschem Station - einde CMB) dan, 2 jaar later, wordt de bus afgeschaft wegens "Bijna de volledige reisweg van buslijn 31 loopt door het gebied dat ook bediend wordt door de tramlijnen 4, 8, 9, 10 en 24. Bijna overal ligt er een tramhalte op wandelafstand van de haltes die nu door bus 31 worden bediend." Dit is gewoon walgelijk. Wat met al die oudere en moeilijk te been zijnde mensen en de vele kindjes die de bus gebruikten om - veilig - voor een schooluitstap naar Antwerpen te gaan? Die moeten nu klassikaal op een"perron" in het midden van een drukke baan gaan staan wachten tot de tram eens zin heeft om langs te komen. Schaf dan De Lijn helemaal af en vervang dit log instituut door enkel efficiënte bedrijven die concurrentie aan elkaar geven zodat de dienstverlening minstens aanvaardbaar wordt. niet moeilijk dat iedereen de auto blijft nemen, het alternatief is duur én inefficiënt...

Jouw avatar
kareldebelser

Als routeplanners pseudowetenschappelijke criteria aanwenden.. Van de pot gerukt