Impact cyberaanval op dienstverlening: overzicht
Het informaticasysteem van stad Antwerpen werd in de nacht van 5 op 6 december 2022 getroffen door een cyberaanval. We doen er alles aan om de digitale dienstverlening stapsgewijs weer op te starten. We beseffen dat dit problemen oplevert en wensen ons hiervoor te verontschuldigen.
Algemeen
- Afspraken maken met stad Antwerpen kan weer voor sommige producten. Meer details vind je hieronder per thema.
- Een A-kaart laten aanmaken of vervangen is opnieuw mogelijk in alle stedelijke A-kaartlocaties. Ook A-kaartpunten sparen en A-kaartbonnen inruilen kan bij alle partners aan de balie. Online inruilen van bonnen lukt nog niet. In combinatie met de sorteerpas op de A-kaart zijn er wel nog problemen: opladen van saldo en het aanvragen, omwisselen of blokkeren van een A-kaart voor het gebruik van een sorteerstraat kan nog niet.
- Sluikstort, graffiti, schade aan straten... melden is weer mogelijk.
laatste update: 20 maart 2023, 15:20uur