Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Een paar mensen betreden het districtshuis van Antwerpen.

Je wil een afspraak maken in een stadsloket. Wat kan er momenteel?

De stad focust zich voorlopig op de meest essentiële dienstverlening. Daarom kan je op een paar uitzonderingen na momenteel zelf geen afspraak maken. Zo kan je zelf nog geen afspraak maken voor een bezoek aan het stadsloket, ook niet telefonisch, noch ter plaatse aan het onthaal. Ook zonder afspraak kan je nog niet naar het stadsloket komen. Vanaf 25 mei kan je een afspraak maken voor de meest prioritaire loketproducten.

Wat doen de stadsloketten al wel?

De stadsloketten ontvangen op dit ogenblik enkel klanten die ze zelf uitnodigen of die een hoogdringende dienstverlening nodig hebben.

Het gaat dan voornamelijk om mensen met een elektronische identiteitskaart (eID) of een elektronische vreemdelingenkaart (eVK) die al vervallen is.

Of bijvoorbeeld bij verlies of diefstal van identiteitsdocumenten.

Wat doen de stadsloketten nog niet?

Voor alle andere dienstverlening is het nodig je loketbezoek maximaal uit te stellen. Ook al lijkt het dringend. Vaak kan het echt wel wachten, ook als het gaat om een eID of eVK die vervalt, een (voorlopig) rijbewijs dat binnenkort niet meer geldig is of een adreswijzing. Alle informatie hierover en meer lees je in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen op antwerpen.be.

Heb je iets dringends nodig?

Als het om een attest gaat, dan kan je dat aanvragen via de ‘digitale aanvraag’ in het e-loket.

Heb je een andere dringende vraag? Raadpleeg dan het overzicht van veelgestelde vragen voor je contact opneemt.

Waarvoor kan je wel zelf een afspraak maken?

Dit is nog zeer beperkt en kan enkel voor:

  • een recyclagepark bezoeken;
  • een openbaar onderzoek inkijken;
  • voor een afscheidsceremonie aan De Schelde.

Maak voor bovenstaande zaken een afspraak op afspraken.antwerpen.be.

2 reacties op dit artikel:
Jouw avatar
elie pill

beste, wanneer kan ik mijn nieuwe pin code verkrijgen, heb het 3x verkeerd ingetoetst, bedankt pill elie

Jouw avatar
Astad Contactcenter

Beste, een nieuwe pincode aanvragen kan enkel via deze link: https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode. De nieuwe codes worden opgestuurd naar uw districtsthuis, u zal van ons bericht krijgen wanneer we de nieuwe codes ontvingen. Vanaf dan kan u bij ons terecht op afspraak om uw pincode op te halen.