Valaartunnel afgesloten tijdens werken

Wegens werken aan de fietsdistrictenroute wordt de Valaartunnel afgesloten van 12 november tot en met 21 december.

Fietsdistrictenroute

De districtenroute verbindt de districten en gemeenten tussen de R1 en de R11, van Petroleum Zuid door Hoboken tot Merksem en Luchtbal, met elkaar. Voor het grootste deel bestaat deze route al, maar hier en daar verdwijnt het fietspad om even verder weer op te duiken.

Om van de districtenroute één doorlopend fietspad te maken, zijn er nog enkele aanpassingen nodig.

District Wilrijk

Berkenrijslaan (zone 1a)

Vanaf 12 november tot 21 december 2018 werkt de aannemer in de Berkenrijslaan.

  • De aannemer vernieuwt het voetpad en het fietspad vanaf de rotonde tot aan de fietstunnel.
  • De aannemer vernieuwt de fietsoversteek aan de tunnel.

Heistraat (zone 1b)

Vanaf 12 november tot 21 december 2018 werkt de aannemer in de Heistraat ter hoogte van de Dokter Veeckmanslaan en de Diepe Roet .

  • De aannemer vernieuwt plaatselijk het voetpad en het fietspad.
  • De aannemer zorgt voor een nieuwe oversteek ter hoogte van de Diepe Roet

Hinder

  • De tunnel voor de wagens (onder de A12) is afgesloten.
  • De fiets-en voetgangerstunnel blijft toegankelijk
  • De Heistraat is afgesloten tussen de Frans de Cortlaan en de Laarstraat. Garages binnen deze zone, die niet in de werf liggen, blijven bereikbaar.
  • De ventweg van de Berkenrijslaan (richting wijk Valaar), komende van de A12, is afgesloten.
  • De ventweg van de Berkenrijslaan (richting A12), komende van de wijk Valaar, is open voor verkeer.
  • Bussen van en naar het Valaar volgen een omleiding. U vindt meer info op delijn.be.

Op een later tijdstip vernieuwt de aannemer de fietsoversteek aan de tunnel in de Dokter Veeckmanslaan (zone 2).

Verwante info:

4 reacties op dit artikel:
Jouw avatar
biobrood

Toch wel even zeggen dat er geen kat op het Valaar wéét dat het "tunnelleke" afgesloten gaat worden, laat staan waarom! Ik vraag me dikwijls af waarom jullie de mensen op het Valaar als tweederangsburgers behandelen. Wat hebben wij toch misdaan?

Jouw avatar
communicatie_district_wilrijk

Beste Jacques We begrijpen je reactie. Er zijn infobrieven verspreid in de omliggende straten van deze site, aan beide kanten van de Valaartunnel. Vriendelijke groeten

Jouw avatar
KurtSteemans

Ik moet mijn medebewoner gelijk geven, In de Hazelnootlei en aangrenzende straten is niemand op de hoogte gebracht. Zelfde verhaal wanneer de wijk wordt afgesloten tijdens de jaarlijkse wielerwedstrijd, en de jaarlijks loopwedstrijd van 't stad. Dat moeten wij dan maar de dag zelf gewaar worden, of soms via de media vernemen. Wanneer er echter een loopclub van de andere kant van Neerland iets organiseert, dan wordt er weken voordien reeds briefjes in de bus gestoken. (waarschijnlijk door de club zelf) Wij zijn goed genoeg om plaats te maken voor allerlei evenementen, maar wanneer er bladeren moeten worden geruimd... of wanneer de openbare straatverlichting het niet meer doet... ho maar! Ook strooiwagens hebben wij reeds jaaaaaaaaaaaaren niet meer gezien in de wijk. Maar ja, da's allemaal ver van 't schoon verdiep he.

Jouw avatar
PieterRita

Het is tof dat tijdens de werken de fietserstunnel openblijft. Het is wel effe zoeken waar je juist moet rijden. Er is in 't midden, richting Heistraat een voorlopig dubbelrichting pad aangelegd. Dit stopt juist voor de autotunnel, en dan... ? Men is daarnaast de weg aan het afschrapen en het vorige fietspad is verdwenen. Kon nog juist tussen de vrachtwagen en tunnelwand. Als je uit de tunnel richting Valaar komt en het is donker, zoek je weg maar... . In de Heistraat heb ik een dame met een fietskar zien sukkelen. Men heeft daar slechts 3 stenen van het voetpad laten liggen en aan de Diepe Roet staat er dan middenin nog een verlichtingspaal. Het is leuk dat men de Fietsdistrictenroute wil afwerken. In deze tijd waar men iedereen op de fiets wil krijgen is het echter niet te begrijpen dat bij nieuwe infrastructuurwerken nog fietspaden aangelegd zoals bij de vernieuwingswerken in de Groenenborgerlaan. Als je richting Mortsel fiets wordt het dubbelrichtingsfietspad in deze straat ter hoogte van Q8 bijna de helft??? Als je dan aan het kruispunt naar de Spoorweglaan moet, ben je bijna verplicht van uw bochten, over het voetpad, af te snijden. ( en dan maar sakkeren op fietsers op een voetpad). Voor de aansluiting op het pad naar Mortsel moet je in feite over het voetpad rijden, om dit op te lossen hebben ze over de grijze stenen dan maar witte lijnen getrokken??? Waarom niet in dezelfde bruin/rode verdergaan? Duidelijker kan toch niet? Vooral dan voor fietsers die de buurt niet kennen. Als je vanuit Mortsel aan het kuispunt Q8 komt en je wil naar Wilrijk centrum -langs de rechterzijde van de rijweg- moet je, om niet op het voetpad te rijden, een zeer scherpe bocht nemen. Waarom worden fietsers steeds verplicht om zulke bochten te nemen??? Kortom wie bedenkt zulke aanleg van fietspaden. Heeft deze persoon nog nooit met een fiets gereden?