Welke klachten behandelt de ombudsvrouw niet?
In sommige gevallen kan de ombudsvrouw je klacht niet in behandeling nemen.
- De ombudsvrouw behandelt je melding als je uitgepraat bent met de stad. Dat wil zeggen dat je je vraag of probleem eerst dient voor te leggen aan de stedelijke dienst zelf. Alle contactgegevens van de stedelijke diensten vind je hier.
- De ombudsvrouw is geen algemene informatiedienst. Voor algemene stadsinformatie kan je terecht bij het stedelijk contactcenter op het nummer 03 22 11 333 of via info@antwerpen.be.
- Je wil tegenover de ombudsvrouw anoniem blijven. Dit is onnodig, je kan ervan op aan dat de ombudsvrouw jouw klacht met de nodige discretie behandelt en je naam niet doorgeeft aan de betrokken dienst wanneer je daar om vraagt, of de omstandigheden dat vragen.
- Je klacht gaat over het algemene beleid van het stadsbestuur.
- Je klacht gaat over feiten van meer dan een jaar geleden.
- Je hebt nog geen gebruik gemaakt van een beschikbare bezwaarschriftenprocedure of andere beroepsmogelijkheid voor je klacht.
- De feiten die je aanklaagt maken al deel uit van een gerechtelijke procedure.
- De ombudsvrouw is geen juridisch adviseur of rechter.