21 reacties op dit artikel:
Jouw avatar
Veronique De Bruyne

Mijn app, 4411, herkent de nieuwe nummers van de betaalpalen niet. Wanneer wordt dit aangepast?

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Veronique, voorlopig kan u in de app nog gebruik maken van de oude zonecodes. Het is nog niet duidelijk wanneer de app gebruik zal maken van de nieuwe codes. Onze excuses voor het ongemak.

Jouw avatar
Dorothee Christophe

Waar vind ik een parkeerpaal in de Schijfstraat hofmoet ik daar een parkeerschijf zetten? Er staat nu een bord, verder in de straat, dat zegt dat je een schijf moet zetten. Dit is in tegenspraak met wat ik op jullie site vind. Ik heb nu een schijf geplaatst en hoop dat ik geen boete krijg.

Jouw avatar
Melania Vleugels

In uw link naar de 1411-website bij 'waarom moet ik transactiekosten betalen ?' staat een punt te veel en daarom is de site niet bereikbaar.

Jouw avatar
Dirk Poelmans

Bij ons in de buurt is het wel betalend parkeren maar zijn geen betaalparkings. Dus mensen die cash willen betalen kunnen dan alleen terecht in de stad. Is dus ook geen oplossing

Jouw avatar
Dirk Poelmans

Waarom kunnen Telenet gebruikers geen gebruik maken van SMS parkeren via 4411?

Jouw avatar
Hendrik Neel

Wanneer je klikt op de link "nieuwe parkeerautomaat" onder de rubriek "Hoe betaal ik mijn parkeertijd? Uw parkeertijd betalen kan aan een nieuwe parkeerautomaat, via sms of app." --> krijg je de pagina rond LAGE EMISSIEZONE :-( :-( :-( Jésus !!!

Jouw avatar
Mark Schouppe

Wat een geklungel op de communicatiediensten. Als je een link plaatst, controleer die dan pvd toch eerst voor je verder werkt. Of gecheckt door collega’s. Niet dus. <Do it well or not at all> is blijkbaar niet jullie slogan. Sorry, dit irriteert me mateloos. Geen beroepsfierheid, geen respect voor de gebruiker of is het onkunde? Zeg het mij. Ezels of steenezels? Twee blunders (foutieve links 4411 en nwe parkeerautomaat) hier samen die volgens mij aangeven dat je als gebruiker niet au sérieux genomen wordt. Snel onderaan de melding dat men zich verontschuldigt voor communicatiefouten is veelbetekenend. Alsof daarmee alles gepermitteerd is. De A staat dus duidelijk voor A-mateurs! Dat heb ik vandaag geleerd Piet. Ttz, zag ik nóg eens bevestigd. Nooit waren er meer communicatiekanalen en -middelen. Nooit liep er meer fout. Misschien nog een app-ke meer, een website-stje meer, een ombudsman-neke/-vrouw-ke meer, een campagne-ke meer enz... In Antwerpen worden enkel nog verkleinwoord-jes gebruikt. Wordt het fout-je ook direct al veel kleiner😥. Tijd voor koffie-tje, sigaret-je, babbel-tje, pauze-ke, overlegmoment-je, ter voorkoming van een... stress-ke. Eén geruststelling: Ze nemen deze opmerkingen mee in de evaluatie en als werkpunt voor toekomstige projecten. Goed hé. Sterk. Hoe komen ze erop? Arm Antwerpen. Aan alle betrokkenen, ondanks al mijn gemekker, toch veel succes gewenst in de ongoing transformatie vd stad.

Jouw avatar
Lydia Van Hool

Mark Schouppe, u hebt volledig gelijk en uw commentaar is nog amusant opgesteld ook, schitterend!!! Die A van A-mateurs, hilarisch!!!! Het komt er dus op neer dat men veronderstelt dat iedereen in het bezit is van smartphone met 4G? Ik vind het gewoonweg een regelrechte ramp en ben blij dat ik nog met de fiets naar stad kan.

Jouw avatar
Gerda Liedts

Marc Schouppe, idd, zoals Lyda Vanhool hierboven zegt: schitterend en amusant verwoord...en spijtig genoeg ook de waarheid...! En ik ben blij dat ik het meeste van mijn verplaatsingen in de stad te voet doe! Maar echt, het is belachelijk dat men alleen met app of kaart kan betalen..en trouwens niet wettelijk...volgens de Belgische en Europese wetgeving terzake moet men dergelijke publieke automaten ook met cashgeld kunnen betalen!

Jouw avatar
Marcel de Vrome

Ik heb een GSM maar een herlaadkaart ipv abo. Kan ik ook hiermee betalen?

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Dorothee, slechts in een deel van de Schijfstraat is het betalend parkeren. In het andere deel mag u inderdaad gebruik maken van uw parkeerschijf. Er komen twee infoborden rond het betalend parkeren in de straat.

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Melania, bedankt om ons hierop te wijzen. De link werd intussen aangepast.

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Dirk, ook met Telenet is het mogelijk om te betalen via de app. U moet zich hiervoor wel op voorhand eenmalig registreren op de website.

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Hendrik, voorlopig worden de nieuwe parkeerautomaten enkel weergegeven op het overzicht met de LEZ-automaten. Vanaf volgende week kan u op het stadsplan ook een overzicht bekijken met enkel de parkeerautomaten.

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Marcel, ook met een herlaadkaart is het mogelijk om uw parkeertijd te betalen via SMS of de app. Hiervoor moet u zich wel op voorhand registreren via de website van Be-Mobile of Parkmobile.

Jouw avatar
Stad Antwerpen

Beste Gerda, er is geen wetgeving rond het voorzien van cash als betaalmiddel. Er werd gekozen voor cashloze automaten om de kans op fraude te minimaliseren. Bovendien werd er steeds minder gebruik gemaakt van de automaten om te betalen. 70% van de betalingen gebeurt nu al via sms of app. Als stad zetten we daarom verder in op die digitalisering. Op termijn zullen alle automaten uit het straatbeeld verdwijnen.

Jouw avatar
Maria Segers

Een tip voor de paaltjeszetters. Als je in de Morckhovenlei automaten zet,zet ze dan langs de onpare kant. De pare kant heeft sinds een klein jaar een nieuw voetpad en dat heeft al een zestal keer opengelegen.Het is dus niet meer nieuw. Aan de onpare kant wacht men met ongeduld op een nieuw voetpad. Haas je dus met het automaten zetten.

Jouw avatar
Jan Dielen

Lez (indien je betaald telt het niet), overal betalend parkeren (maar je moet wel een smartphone hebben of je betaald je blauw aan communicatiekosten), openbaar vervoer dat nooit op tijd is of staakt en indien ze toch werken niet kan gebruiken na 24.00 uur. Goe bezig in Antwerpen. Zeg dan gewoon dat je extra belastingen moet opleggen om al de domme fouten die gemaakt worden te betalen.

Jouw avatar
Jane Do

Graag wil ik reageren op wat jullie eerder beweren rond transactiekosten : wanneer u uw parkeertijd via de website www.4411.be betaalt, vermijdt u transactiekosten. Op de website 4411.be is er niets te vinden over mogelijheid rond betalen ZONDER transactiekosten. Na telefonisch contact met hen kreeg ik, na wat een tijd in wacht te staan, te horen dat het niet mogelijk is om via de site ZONDER transactiekosten te betalen. Spijtig is dit, dus kan je alleen maar met bankaart betalen zonder extra kosten. En afgelopen week lag deze functie ook plat en volgens de tekst op de automaat moet je dan je parkeerschijf zetten voor max. 2 uur. Bij melding van deze storing werd er me aangeraden om via sms of App te betalen want er zouden door 'het stad' al boetes zijn uitgeschreven voor mensen die gewoon hun parkeerschijf zetten bij defect van de functie betaalkaarten. Ik blijf me keer op keer verbazen dat het enige wat echt prioritair is, het spijzen van de stadskas blijkt te zijn. Verder begrijp ik ook echt niet hoe het mogelijk is dat alles toch weer zo moeizaam loopt bij de omschakeling naar digitalisering

Jouw avatar
Egor Petrov

bravo Antwerpen!!! jullie weten echt niet, waar nog geld te verzamelen. Eerst LEZ zone dan deze.. wat staat ons nog te verwachten?