Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Woonbewijs met adressenhistoriek

Het woonbewijs (of attest van hoofdverblijfplaats) bewijst dat u bent ingeschreven op een bepaald adres in Antwerpen. Het document 'woonbewijs met adressenhistoriek' geeft ook alle adressen weer waar u hebt gewoond. Het wordt ook ‘uittreksel uit het bevolkingsregister’ genoemd.

Voor de aanvraag van dit loketproduct kan u normaal ook terecht in het selfloket van het stadsloket. Wegens de veiligheidsmaatregelen in het kader van corona zijn de selfloketten tijdelijk gesloten. Meer info leest u in de veelgestelde vragen over de coronamaatregelen.

Wie kan het document aanvragen?

Iedereen die in de stad Antwerpen is ingeschreven.

U kan een woonbewijs aanvragen voor iemand anders, als u daar volgens de wet op de privacy recht op hebt. U vindt de mogelijkheden in het aanvraagformulier

Hoe aanvragen?

  • Via 'Mijn Dossier': 
    Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart en eID-kaartlezer, kan u het woonbewijs meteen  raadplegen, downloaden en doorsturen via 'Mijn Dossier'.

    Dit is de online toepassing van het Rijksregister. ‘Mijn Dossier’ levert digitale attesten af waarbij de handtekening op digitale wijze gecontroleerd wordt.
     
  • Doe een digitale aanvraag bij het e-loket: 
    We versturen het woonbewijs met historiek binnen de 5 werkdagen per post naar uw officiële adres. Reken daarbij nog 3 tot 5 werkdagen voor de verzending via BPost.  
  • Via het selfloket:
    Elk stadsloket beschikt over een selfloket. U kan het document aanvragen via het selfloket. We versturen het attest binnen de 5 werkdagen per post naar uw officiële adres. Reken daarbij nog 3 tot 5 werkdagen voor de verzending via BPost.  

 

U wenst het document uit een periode voor 1 januari 1987

Een medewerker zoekt deze informatie manueel voor u op. Dit vraagt enige tijd. U vraagt het document aan via e-mail aan stadsloket@stad.antwerpen.be. Het document wordt manueel opgezocht in de archieven tegen een kostprijs van 50 euro per begonnen uur. U ontvangt het document in uw mailbox. 

Tarief

Gratis

Aanvragen en documenten:

Woonbewijs met adressenhistoriek

Via dit formulier vraag ik een woonbewijs met adressenhistoriek aan.

Aanvraag starten