PIN- en PUK-code verloren?

De codes van uw elektronische identiteitskaart zijn verloren of geblokkeerd? Dit is wat u moet doen.

Aanvragen en documenten:

PIN- en PUK-code aanvraag

Nieuwe pin- en pukcode aanvragen voor uw elektronische identiteitskaart

Aanvraag starten

Wat is het probleem?

  • U kan uw identiteitskaart niet gebruiken voor elektronische toepassingen.
  • U kan uw identiteit niet bewijzen op het internet.
  • U kan geen elektronische handtekening plaatsen.
  • Uw identiteitskaart blijft wel geldig als identiteitsdocument.


PIN-code verloren of geblokkeerd?

Als u driemaal een foute pincode ingeeft, dan blokkeert uw elektronische identiteitskaart. 

  • Ga naar een stadsloket naar keuze tijdens de openingsuren. Dat kan zonder afspraak.
  • Neem uw PUK-code mee.
  • De loketmedewerker deblokkeert uw kaart en u kan een nieuwe PIN-code invoeren.
  • Ook de PUK-code verloren? Lees verder.


PIN- en PUK-code verloren? 

  • Doe een digitale aanvraag in het e-loket voor een nieuwe PIN- en PUK-code.
  • De nieuwe codes worden opgestuurd naar het stadsloket van uw woonplaats.
  • Na 2 tot 3 weken krijgt u bericht om naar het stadsloket te komen.
  • Breng uw identiteitskaart mee.
  • De loketmedewerker zal uw kaart opnieuw activeren. 
  • Onthoud of bewaar uw codes op een veilige plaats. 


Tarief

Gratis


Meer info

Stedelijk Contactcenter
Info@stad.antwerpen.be