Welkom!

Antwerpen.be maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Antwerpen.be informatie over uw bezoek. Genieten van een optimale A-ervaring? Bevestig met alle cookies toestaan. Stel voorkeuren in en bepaal welke informatie u met Antwerpen deelt. Houd er rekening mee dat bepaalde media enkel beschikbaar zijn indien u de cookies ervan aanvaardt. Antwerpen.be bewaart cookievoorkeuren. U kan ze aanpassen via cookies beheren. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring. Antwerpen.be waardeert uw vertrouwen en wenst u een verrijkende surfervaring toe!

Victoriano Moreno
Een koppel wandelt in het parkJonathan Ramael

Acht voordelen van wandelen

Wandelen kan elke dag, kost niets en de kans op blessures is klein. Bovendien tonen verschillende studies aan dat regelmatig wandelen veel positieve effecten heeft voor zowel lichaam als geest. Wij zetten er alvast acht op een rijtje.

  1. Humeur: 30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen.
  2. 'Over’gewicht: 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%.
  3. Hart: De meeste dagen van de week 30 tot 60 minuten wandelen verlaagt het risico op hartaandoeningen drastisch.
  4. Levensduur: 75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen.
  5. Hersenen: Slechts twee uur per week wandelen verlaagt je kans op een beroerte met 30%.
  6. Geheugen: 3x per week 40 minuten wandelen beschermt het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen.
  7. Diabetes: 3500 stappen per dag wandelen verlaagt het risico op diabetes met 29%.
  8. Botten: 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen tot wel 43% verminderen.