Contact omgevingsvergunningen
Je kan op de volgende manieren contact opnemen met de afdeling omgeving van de stad Antwerpen. Wij beantwoorden je vergunningsgerelateerde vragen.
1. Digitaal
1.1 (Ver)bouwregels en advies op maat
- Je hebt een pand op het oog, maar wil eerst weten welke voorschriften gelden en wat de laatst vergunde toestand is?
- Je hebt concrete plannen voor een nieuwbouw, verbouwing of restauratie en wil weten of ze mogelijk zijn?
- Je wil de bouw- of milieudossiers bekijken die zijn afgeleverd voor een perceel?
- Je hebt concrete plannen en wil weten of ze vergunbaar zijn?
Geef hieronder een adres in. Op de meeste van je vragen vind je in de tool reeds een antwoord. Heb je toch nog een specifieke vraag, klik dan op 'advies op maat' en voeg zo veel mogelijk informatie (schetsen, bouwplannen, foto’s, 3D-simulaties, ...) toe.
1.3 Je wil een vergunningsdossier inkijken (inzage bevraging aanpalenden of inzage beslissing)
Wens je een vergunningsdossier in te kijken? Wij kunnen deze tijdelijk en voor de duur van de coronamaatregelen digitaal versturen.
Hoe? Stuur een mail naar omgevingsvergunning@antwerpen.be met in het onderwerp: ‘digitale inzage bevraging aanpalenden [projectnummer]’ OF ‘digitale inzage beslissing [projectnummer]’.
1.4 Indienen van een papieren omgevingsvergunningsdossier zonder architect
- Hiervoor kan je tijdelijk geen afspraak meer maken.
- Verstuur het dossier per post naar: Grote Markt 1, 2000 Antwerpen.
- Of verstuur het toch digitaal via het Omgevingsloket. Heb je hierover vragen dan kan je terecht bij de helpdesk van het Omgevingsloket
2. Het loket is open voor openbare onderzoeken
Het loket voor omgevingsvergunningen is elke dinsdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 12 uur geopend op afspraak. Momenteel gaan enkel de noodzakelijke afspraken terug door in het kader van de openbare onderzoeken, bijvoorbeeld om documenten in te kijken die niet digitaal beschikbaar kunnen worden gemaakt.
Daarbij gelden volgende strikte gezondheidsmaatregelen:
- een afspraak duurt maximaal 30 minuten;
- bezoekers komen in de mate van het mogelijke alleen naar een afspraak;
- bezoekers nemen de afspraakbevestiging mee als bewijs;
- tijdens de afspraak worden de nodige voorzorgsmaatregelen toegepast om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Loket - openbare onderzoeken
Dag | Uur |
---|---|
Maandag | gesloten |
Dinsdag | open van 09.00 uur tot 12.00 uur |
Woensdag | gesloten |
Donderdag | open van 09.00 uur tot 12.00 uur |
Vrijdag | open van 09.00 uur tot 12.00 uur |
Zaterdag | gesloten |
Zondag | gesloten |
3. Bel naar het callcenter
Stel je vraag via de telefoon op het nummer 03 338 66 66. Hieronder vind je de openingsuren terug.
Openingsuren callcenter
Dag | Uur |
---|---|
Maandag | 9 - 13.00 uur |
Dinsdag | gesloten |
Woensdag | 9 - 13.00 uur |
Donderdag | gesloten |
Vrijdag | gesloten |
Zaterdag | gesloten |
Zondag | gesloten |
4. Postadres
College van Burgemeester en schepenen
t.a.v. afdeling Omgeving
Grote Markt 1
2000 Antwerpen