U bent hier

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, kiezen de sociale centra voor maximale online en telefonische dienstverlening. Heb je een hulpvraag? Dan kan je online een vraag stellen. Je kan ook telefonisch of via mail terecht bij alle sociale centra. In dringende gevallen kan je op afspraak terecht in deze drie sociale centra: Deurne Expo (Noord), Hoboken | Kiel en De Vondel. 

 

Stel je vraag online

We streven naar maximaal klantgericht online of telefonisch advies. Je kan online je hulpvraag stellen via dit formulier.

 

Bel of mail je sociaal centrum

De loketten van de meeste sociale centra zijn gesloten, maar de sociale centra blijven wel telefonisch en via mail bereikbaar

Het sociaal centrum in je buurt helpt je telefonisch of via mail dus graag verder. 

 

Loketten van 3 sociale centra uitsluitend op afspraak open

Sociaal centrum adres telefoon mail
Deurne Expo (noord) Clara Snellingsstraat 27, Deurne 03 334 07 99

sc.deurne.expo@antwerpen.be

Hoboken en Kiel Antwerpsesteenweg 167, Hoboken 03 830 70 30 sc.HobokenKiel@antwerpen.be
De Vondel Boerhaavestraat 20, Antwerpen 03 270 08 60 sc.vondel@antwerpen.be

 

Ook sociale centra Plein (voor mensen met precair verblijfsstatuut) en De Wilg bereikbaar op afspraak

Sociaal centrum telefoon mail
Sociaal centrum Plein (mensen met een precair verblijfsstatuut)

03 292 83 30

sc.plein@antwerpen.be

Sociaal centrum De Wilg (mensen met nood aan psychologische hulp) 03 270 08 40 sc.dewilg@antwerpen.be

 

Hoe maak je een afspraak?

  • Bel of e-mail een van bovenstaande sociale centra voor je je fysiek verplaatst.
  • Een maatschappelijk werker bepaalt of je op afspraak moet komen. Enkel bij dringende vragen mag je langskomen. 
    • Moet je niet op afspraak komen? Een maatschappelijk werker geeft je telefonisch of via e-mail advies. Je moet dan niet naar het sociaal centrum komen. 
    • Moet je wel op afspraak komen? Een maatschappelijk werker plant een afspraak in een van bovenstaande sociale centra.  Tijden de afspraak houden we 1,5 meter afstand van elkaar.

Tip: stel je hulpvraag eerst online via dit formulier.

 

Je had al een afspraak in een sociaal centrum

We contacteren je:

  • Als het mogelijk is, geven we je telefonisch of via e-mail advies.
  • Als je vraag dringend is, plannen we een afspraak in een van bovenstaande sociale centra.

 

Wat met huisbezoeken?

We doen nu geen huisbezoeken, behalve in crisissituaties.

 

Wat met budgetmeters? 

De meeste oplaadpunten voor budgetmeters zijn gesloten. Waar je je budgetmeter nog wel kan opladen, vind je in dit overzicht.

 

Wat me de voedselbedeling?

Ben je klant in een sociaal centrum en heb je nood aan voedsel? Bel of mail dan naar je maatschappelijk werker.

 

Andere sociale hulpverlening

Lees in dit overzicht welke gevolgen de coronamaatregelenen hebben voor:

  • Budgetbeheer, Schuldbemiddeling, het Energieteam (alleen op afspraak)
  • daklozenopvang (uitgebreid)
  • buurtrestaurants (alleen afhaalmaaltijden)
  • Huizen van het Kind (gesloten)
  • buurtsecretariaten, webpunten, stedelijke ontmoetingsruimten (gesloten)
  • woonkantoren (gesloten, dienstverlening per mail en telefoon)
RSS