Hier vind je een overzicht van oplossingen voor mogelijke problemen met je A-profiel. Lukt het niet om het probleem zelf op te lossen? Neem contact op met a-profiel@antwerpen.be en vermeld bij welk probleem je hulp wilt.
Ken je het wachtwoord van je A-profiel nog? Log in en verwijder je oude e-mailadres zelf.
Ben je je wachtwoord vergeten en heb je geen toegang meer tot je oude e-mailadres? Dan moet een medewerker je profiel deactiveren. Stuur een e-mail naar a-profiel@antwerpen.be en vermeld duidelijk welk profiel je wilt verwijderen.
Als je een A-profiel aanmaakt met je e-mailadres en je ontvangt geen bevestigingsmail, dan heb je al een A-profiel met dit e-mailadres.
Volg volgende stappen om naar je A-profiel te gaan:
Wil je een e-mailadres aan je A-profiel toevoegen of het e-mailadres in je A-profiel wijzigen, en lukt het niet? Dan heb je dit e-mailadres ooit al eens gekoppeld aan een A-profiel. Je kan je e-mailadres maar aan één A-profiel koppelen. Als je maar één A-profiel wilt overhouden, moet je eerst je andere profiel verwijderen alvorens je e-mailadres te koppelen.
Wil je een gsm-nummer aan je A-profiel toevoegen of wijzigen en lukt dit niet? Dan heb je dit nummer ooit al eens gekoppeld aan een A-profiel. Je kan je gsm-nummer maar aan één A-profiel koppelen. Als je maar één A-profiel wilt overhouden, moet je eerst je andere profiel verwijderen alvorens je gsm-nummer te koppelen.
Wil je je rijksregister toevoegen aan je A-profiel en krijg je de melding ‘Je bent afgemeld – je hebt je zonet aangemeld met een ander profiel. Je huidige sessie wordt beëindigd’? Dan werd je rijksregisternummer al aan een ander profiel gekoppeld en ben je nu aangemeld in dat profiel. Je kan je rijksregisternummer maar aan één profiel koppelen.
Je kan je rijksregisternummer niet zelf aanpassen of verwijderen. Wil je dit nummer uit je A-profiel verwijderen, dan moet je je hele A-profiel laten verwijderen. Stuur daarvoor een mail naar informatieveiligheid@antwerpen.be met de vraag om jouw profiel met rijksregisternummer te verwijderen. Eenmaal we een identificatiebewijs hebben ontvangen, bijvoorbeeld een scan van jouw identiteitskaart, deactiveren we jouw A-profiel.
Krijg je een foutmelding bij het inloggen met itsme, je elektronische idetiteitskaart of een methode van de federale overheid (app of sms)? Meld dit via a-profiel@antwerpen.be. Maak eventueel een screenshot van de foutmelding zodat onze IT-dienst ermee aan de slag kan.