Contacteer stad Antwerpen

Ondersteuning bij problemen met je A-profiel

Hier vind je een overzicht van oplossingen voor mogelijke problemen met je A-profiel. Lukt het niet om het probleem zelf op te lossen? Neem contact op met a-profiel@antwerpen.be en vermeld bij welk probleem je hulp wilt.


Wachtwoord vergeten

  1. Vraag een wachtwoord-reset aan.
  2. Geef het e-mailadres in dat aan het A-profiel gekoppeld is.
  3. Je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Check je spamfolder als je geen mail hebt ontvangen. 
  4. Na bevestiging is je nieuwe wachtwoord ingesteld.

Geen toegang meer tot een oud e-mailadres

Ken je het wachtwoord van je A-profiel nog? Log in en verwijder je oude e-mailadres zelf. 

Ben je je wachtwoord vergeten en heb je geen toegang meer tot je oude e-mailadres? Dan moet een medewerker je profiel deactiveren. Stuur een e-mail naar a-profiel@antwerpen.be en vermeld duidelijk welk profiel je wilt verwijderen.

Het lukt niet om je e-mailadres toe te voegen

Bij het aanmaken van een A-profiel

Als je een A-profiel aanmaakt met je e-mailadres en je ontvangt geen bevestigingsmail, dan heb je al een A-profiel met dit e-mailadres.

Volg volgende stappen om naar je A-profiel te gaan:

  1. Surf naar antwerpen.be en klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. 
  2. Kies ‘Met je e-mailadres of gebruikersnaam’.
  3. Log in met het e-mailadres dat je probeerde toe te voegen.
  4. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en volg de stappen.

 

Bij het toevoegen of wijzigen van je e-mailadres in je A-profiel

Wil je een e-mailadres aan je A-profiel toevoegen of het e-mailadres in je A-profiel wijzigen, en lukt het niet? Dan heb je dit e-mailadres ooit al eens gekoppeld aan een A-profiel. Je kan je e-mailadres maar aan één A-profiel koppelen. Als je maar één A-profiel wilt overhouden, moet je eerst je andere profiel verwijderen alvorens je e-mailadres te koppelen.

  1. Meld je aan met het e-mailadres dat je probeerde te koppelen. 
  2. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en volg de stappen.
  3. Ga naar Persoonlijke gegevens binnen je A-profiel.
  4. Ga naar ‘Jouw data en privacy’.
  5. Klik op de knop ‘Profiel verwijderen’ en bevestig dat je jouw profiel wilt verwijderen.
  6. Je krijgt een mail ter bevestiging. 
  7. Je kan jouw e-mailadres nu koppelen aan het correcte profiel.

Het lukt niet om je gsm-nummer toe te voegen

Wil je een gsm-nummer aan je A-profiel toevoegen of wijzigen en lukt dit niet? Dan heb je dit nummer ooit al eens gekoppeld aan een A-profiel. Je kan je gsm-nummer maar aan één A-profiel koppelen. Als je maar één A-profiel wilt overhouden, moet je eerst  je andere profiel verwijderen alvorens je gsm-nummer te koppelen. 

  1. Meld je aan met het je gsm-nummer
  2. Ga naar Persoonlijke gegevens binnen je A-profiel.
  3. Ga naar ‘Jouw data en privacy’.
  4. Klik op de knop ‘Profiel verwijderen’ en bevestig dat je jouw profiel wilt verwijderen.
  5. Je krijgt een mail ter bevestiging. 
  6. Je kan jouw gsm-nummer nu koppelen aan het correcte profiel.

Melding ‘Je bent afgemeld – je hebt je zonet aangemeld met een ander profiel. Je huidige sessie wordt beëindigd’

Wil je je rijksregister toevoegen aan je A-profiel en krijg je de melding ‘Je bent afgemeld – je hebt je zonet aangemeld met een ander profiel. Je huidige sessie wordt beëindigd’? Dan werd je rijksregisternummer al aan een ander profiel gekoppeld en ben je nu aangemeld in dat profiel. Je kan je rijksregisternummer maar aan één profiel koppelen. 

 

Je kan je rijksregisternummer niet zelf aanpassen of verwijderen. Wil je dit nummer uit je A-profiel verwijderen, dan moet je je hele A-profiel laten verwijderen. Stuur daarvoor een mail naar informatieveiligheid@antwerpen.be met de vraag om jouw profiel met rijksregisternummer te verwijderen. Eenmaal we een identificatiebewijs hebben ontvangen, bijvoorbeeld een scan van jouw identiteitskaart, deactiveren we jouw A-profiel. 

Je kan niet inloggen met itsme, eID of een methode van de federale overheid

Krijg je een foutmelding bij het inloggen met itsme, je elektronische idetiteitskaart of een methode van de federale overheid (app of sms)? Meld dit via a-profiel@antwerpen.be. Maak eventueel een screenshot van de foutmelding zodat onze IT-dienst ermee aan de slag kan.