Contacteer stad Antwerpen

Legitimatiekaart

Met een legitimatiekaart kunnen medewerkers van stad/OCMW Antwerpen bewijzen dat ze voor stad/OCMW Antwerpen werken.

Welke medewerkers krijgen een kaart?

Er zijn 6 categorieën van medewerkers met een legitimatiekaart voor de uitvoering van hun taken:

  1. Medewerkers van de stad Antwerpen: informatieambtenaar, polyvalent medewerker musea, polyvalent medewerker podiumkunsten, polyvalent medewerker elektriciteit
  2. Medewerkers met taken op het openbaar domein: ploegleider, ploegbaas, polyvalent medewerker/vakspecialist wegen, deskundige wegen/mobiliteit, bestuursassistent techniek.
  3. Medewerkers die werven/terreinen moeten betreden: nodplancoördinator, stadsarchitect, adviseur/ consulent architectuur, hoofdingenieur, adviseur/consultent ingenieur, consulent/deskundige milieu, consulent/deskundige stedenbouw, consulent mobiliteit/techniek/wegen/wetenschappelijk werk.
  4. Medewerkers die huisbezoeken doen: (hoofd)maatschappelijk werker.
  5. Medewerkers van de stadshavendienst bij toezicht in het stedelijk havengebied en opsporingsdaden voor de zone Scheldekaaien ‘zone stad’.
  6. De noodplancoördinator voor toegang tot de plaats van het incident.

De taken van deze medewerkers kunnen zijn:

Buurt- en burenbemiddeling, bouwtoezicht, woontoezicht, toezicht stadshaven, toezicht over toepassing van gemeentebelasting, geldinning op markten en foren, opmeten/herschilderen marktplaatsen, schuldhulpverlening, patrimoniumbeheer, dierenoverlast, krotbestrijding, rioleringsberekeningen, uitvoeren energiescan, enzovoort. 

Kaart gevonden?

Heb je een kaart gevonden? Geef ze alsjeblief af in een loket of in Den Bell, Francis Wellesplein 1, 2000 Antwerpen. Je mag ze daar ook in de brievenbus steken. Hartelijk dank voor je moeite!