Geef je winkel of horecazaak een boost met 2 gratis coachingsessies
Heb je een horecazaak of winkel in Antwerpen? Je krijgt van de stad twee gratis coachingsessies om je ondernemerschap te boosten. Wil je beter scoren in Google? Je profileren op de markt? Of marges en omzet herbekijken? Schrijf je nu in en krijg persoonlijk advies van een expert.
Je kiest 2 gratis coachings uit 11 coachingsessies voor winkels en horeca. De coach prikt samen met jou een geschikt moment om af te spreken in jouw zaak. Tijdens de sessie gaan jullie praktisch aan de slag met jouw ondernemerschap of zaak. Want elke sessie is op maat.
Meer weten? Laat je inspireren door coach Jimmy, zaakvoerder Yannick en winkelier Griet.
Coach Jimmy verbetert je online aanwezigheid
Jimmy Vereecken, coach voor advies & ontwikkeling van een online (verkoop)platform:
“Ben je als ondernemer niet thuis in het internetverhaal? Dan wijs ik je de weg. Ik help ondernemers om online te groeien. Dat kan zijn met een nieuwe webshop, een online marketingcampagne, SEO-optimalisatie van hun website, Google advertenties …”
“In de sessie Advies van een online platform analyseer ik je website, je online aanwezigheid en hoe je je beter kan profileren. Maakte een vriend tien jaar geleden je website? Dan scoort een nieuwe website mogelijks beter in Google. Andere keren is het voldoende om je socialmediakanalen beter op elkaar af te stemmen.”
“Ik help ondernemers om online te groeien.”
“Elke zaak is anders, dus is elke sessie op maat. Je krijgt sowieso een stappenplan om online te groeien. In dit plan van aanpak zitten voorbeelden van Instagrambanners, tekstjes voor advertenties en andere voorbeelden. Wil je het advies implementeren, maar weet je niet hoe? Dan is de sessie Ontwikkeling van een online platform ideaal. Dan ontwikkel ik voor jou een kant-en-klare website, webshop of advertenties.”
Ondernemen met meer financiële zekerheid
Yannick de Beuckelaer, zaakvoerder van verswinkel Vers Zuid:
“Sinds onze opening zeven jaar geleden zijn de prijzen van goederen, groenten, fruit, personeelskosten en energie enorm gestegen. Onze omzet bleef hetzelfde, maar onze marges werden wel kleiner. We voelden dat er iets moest veranderen. Daarom schreef ik me in voor de sessie Verkooptraining horeca.”
“Onze marges werden kleiner. We voelden dat er iets moest veranderen.”
“Er kwam weinig theorie aan te pas. De hele sessie was op maat van Vers Zuid. Ik zat twee keer samen met de coach om stap voor stap te bekijken hoe we de kosten konden optimaliseren en doorrekenen. Met een tool herberekenden we de foodcost per gerecht, personeelskosten, het break-evenpunt en de marges. De producten met de grootste winstmarges, zetten we nu slimmer in de kijker op het menu en in de winkelrekken. Dankzij heel wat kleine aanpassingen schiet er aan het einde van de maand veel meer over. Sinds deze coaching ondernemen we met meer financiële zekerheid. Het was een heel leerrijke en positieve ervaring.”
Beter scoren op Google én bij je doelgroep
Griet Van Cauter, zaakvoerder van winkel Het Wollen Bolleke:
“Ik baat al 40 jaar Het Wollen Bolleke uit en heb een groot vast cliënteel. Maar als je ‘wol Antwerpen’ googlede, scoorde mijn winkel niet goed in de resultaten. Toen ik in de nieuwsbrief van stad Antwerpen meer las over de coachingsessies, schreef ik me in voor de coaching Ontwikkeling van een online platform. Mijn website en webshop zagen er goed uit, maar achter de schermen kon het beter. Omdat mijn website niet correct was opgebouwd, herkende Google het niet. De coach deed een voorstel om alles te optimaliseren zodat mijn expertise eruit sprong. Dankzij de begeleiding is Het Wollen Bolleke nu beter vindbaar in Google en weet ik hoe ik mijn doelgroep moet aanspreken.”
“De sessies gaven me een boost om ideeën verder uit te werken.”
“In de sessie Marketingcommunicatie leerde ik dan weer hoe ik me kan profileren binnen mijn niche. Tijdens de sessie dacht ik na over wat belangrijk voor me was en maakte ik onder andere een moodboard. Dankzij de coach heb ik nu een betere kijk op de zaak, heb ik een nauwer klantencontact en startte ik een nieuwsbrief.”
“De sessies gaven me een boost om ideeën verder uit te werken. Eigenlijk zou ik dit elk jaar moeten doen. Ik heb er veel van opgestoken!”