In de nieuwsbrief van horeca en detailhandel zetten we elke keer een ondernemer in de kijker. In de nieuwsbrief van januari: Carlos Michielsen.
Carlos is 35 jaar en woont in Borgerhout. Hij is al 15 jaar actief als dj en organisator van events. Hij begon als organisator bij Kavka/Zappa en organiseerde later tal van festivals. In 2014 stond hij als manager mee aan de wieg van de club Ampère. In 2019 is hij gestart als manager bij de wedergeboorte van Club Capital en sinds dit jaar is hij zelfstandig uitbater van Traum, de nieuwe club in het vroegere Café d’Anvers.
Op jonge leeftijd merkte ik al snel dat ik goed en graag zelfstandig kon werken. Ik start vanuit mijn eigen passie en buikgevoel, veelal gelinkt aan muziek en events. Het is ook altijd een doel geweest om op eigen benen te kunnen staan als ondernemer, al is de weg hiernaartoe vaak met vallen en opstaan geweest. Ik heb geluk gehad dat ik op al die mooie plekken heb mogen werken en goed begeleid ben. Ik kon bij elke job of uitdaging veel leren van de ondernemers waar ik voor werkte, stuk voor stuk mensen waar ik naar heb opgekeken en die me inspireerden.
Na maanden of jaren van voorbereiding en samenwerken met een gemotiveerd team, is het zien van het eindresultaat wat mij echt motiveert en energie geeft!
Enerzijds de opening van Traum en de events die we de voorbije weken hebben gehad. Het doet veel deugd om zoveel mensen te zien genieten van de muziek die we programmeren in deze mooie zaal waar zoveel geschiedenis hangt.
Anderzijds ben ik enorm blij met mijn team, ik heb echt het gevoel dat iedereen op de juiste plek zit en zich wil en kan bewijzen.
Je moet diep en kritisch durven nadenken over je eigen ideeën en plannen.
Mijn eerste stappen in de sector (Kavka en Zappa) waren in een gesubsidieerde instelling door stad Antwerpen. Ook als jonge organisator werd ik altijd zeer goed begeleid door de jeugddienst van de stad (Robbe Van Bogaert) en nu voor Traum krijg ik veel steun van horecamanager Zara De Meyer. Ik kan Zara of het team Detailhandel en horeca steeds bellen met vragen. Ze zet zich enorm in voor de sector waarin we werken, ook tijdens de COVID crisis. Ze begeleidt en verwijst door naar de juiste mensen met betrekking tot vergunningen, subsidies, etc.
Goed begonnen is half gewonnen! Je moet diep en kritisch durven nadenken over je eigen ideeën en plannen. En: ere wie ere toekomt.
Eigenlijk zijn de hele stad en al haar ondernemers in mijn ogen inspirerend. Ik vind dat elk Antwerps restaurant, café, hotel of club een dikke pluim verdient om er steeds de moed in te houden en door te zetten om van Antwerpen een levende en bruisende plek te maken.
Genoten van dit artikel en zin om meer te lezen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief 'detailhandel en horeca'.