Nutswerken in Wilrijk
Nutsmaatschappijen kunnen in het district Wilrijk werken uitvoeren. Vaak zijn dit kleine ingrepen, zoals een nieuwe aansluiting maken of kabels vernieuwen. Deze werken verlopen volgens bepaalde afspraken om de hinder te beperken.
Afspraken
Wanneer een nutsmaatschappij (zoals bijvoorbeeld Telenet, Fluvius, water-link, ...) werken wil uitvoeren, moet de maatschappij een aanvraag indienen bij de stad Antwerpen. Elke aanvraag wordt grondig bekeken. Vanaf het moment van de toelating heeft het nutsbedrijf nog 8 maanden de tijd om de geplande werken uit te voeren.
Nadat de nutsmaatschappijen een vergunning hebben gekregen, plannen ze de werken in. Door onvoorziene omstandigheden kunnen deze data echter wijzigen en later in de vergunde periode plaatsvinden. Als de aannemer buiten deze periode werken wil uitvoeren, vraagt hij een nieuwe vergunning aan.
Belangrijk: de opgegeven timings onderaan kunnen dus door het weer of door onvoorziene omstandigheden nog wijzigen.
Informatie terugvinden
Fluvius
Op werkenvan.fluvius.be kan je een handig plannetje raadplegen met waar er gewerkt wordt en de timing van de werken. Daarnaast kan je op de pagina 'Onze diensten' alle webtools van Fluvius terugvinden: bijvoorbeeld over een stroomonderbreking of voor het melden van een defecte straatverlichting.
Aquafin
De werken van aquafin kunnen online geraadpleegd worden. Je kan alle informatie terugvinden op https://www.aquafin.be/nl-be/particulieren/waar-werken-we.
Water-link
Ook de werken van water-link kunnen online geraadpleegd worden. Je kan alle informatie terugvinden op deze website.
Parkeerverbod
Heb je vragen bij een parkeerverbod in je straat of buurt? Op dit plan vind je terug of het gaat om een particuliere aanvraag (bv. een verhuis) of om een aanvraag voor wegenwerken en hoe lang de werken duren.
Proximus
Proximus installeert in Wilrijk met Fiber een nieuw netwerk dat het groeiend dataverkeer van de toekomst aankan. Vragen over de werken? Neem een kijkje op de website of u kunt terecht bij Proximus 0800 15 995 of glasvezel.antwerpen@proximus.com.
Storingen melden
Bij werken kan het gebeuren dat de toevoer of het signaal wordt onderbroken. U kunt dit best rechtstreeks melden bij de nutsbedrijven:
Drinkwater
- Water-link - storingen 03 244 05 44
Aardgas
- Fluvius - storingen 078 35 35 00 - gasreuk 0800 65 065
Elektriciteit
- Fluvius - storingen 078 35 35 00
Telecommunicatie
- Telenet - storingen 015 66 66 66
- Proximus - storingen 0800 22 800
Overzicht werken
(laatste update 15/07/25)
Voetbalstraat
Aannemer OMV Natie voert binnenkort werken uit in de straat in opdracht van Proximus. De werken gebeuren in het kader van de aanleg van het glasvezelnetwerk.
De werken worden uitgevoerd ter hoogte van het huisnummer 13.
De nodige verkeerssignalisatie zal worden aangebracht om de werken in goede banen te leiden. Ter hoogte van de werfzone zal een parkeerverbod gelden. Garages en inritten in de werfzone zullen tijdens de werken niet toegankelijk zijn. De aannemer zal rijplaten/loopbruggen voorzien ter hoogte van de woningen/gebouwen.
Alle data zijn onder voorbehoud van onvoorziene en weersomstandigheden.
Timing werken
De werken zijn voorzien van 4 augustus tot en met 5 augustus 2025.
Vragen
Voor vragen kan je contact opnemen met Proximus op het telefoonnummer 0800/11.824. of via e-mail: glasvezel.antwerpen.cst@proximus.be.
Terbekehofdreef
Aannemer Besix Infra voert binnenkort een herstelling uit aan het warmtenet. De werken bevinden zich ter hoogte van huisnummer 54. Binnen de werfzone zullen de parkeerstrook en het voetpad niet toegankelijk zijn. Het fietspad blijft wel toegankelijk.
Timing werken
De werken zijn voorzien van 11 augustus tot en met 22 augustus 2025. Alle data zijn onder voorbehoud van onvoorziene en weersomstandigheden.
Meer informatie
Communicatie en Participatie Wilrijk
- Tel. 03 338 53 58
- Participatie.wilrijk@antwerpen.be