6.7 Toelichting overdruk – Logistiek verkeer (art. 7 in de voorschriften)

 

Het uitgaand verkeer van de parkeervoorzieningen in zone Ce1 kan via een tweede ontsluiting (Pu3 en Pu4) de Havanastraat bereiken. Het bezoekersverkeer van het containerpark kan ook heen- en terug rijden vanaf de Havanastraat via Pu4 .

 

Het is wenselijk om het vrachtverkeer van en naar een containerpark en naar de laad- en loszone van een grootschalige detailhandel te scheiden van het ander verkeer.

 

De overdruk Laad- en loszone over zone De is de bestemmingszone voor al het zware vrachtverkeer binnen het plangebied, want het is een collectief laad-en losgebied voor de twee functies die vrachtverkeer met zich zullen meebrengen.

 

Het bezoekersverkeer van het containerpark in de noordelijke zone Ce3 wordt rondgeleid langs de grens van de groenzone. Het vrachtverkeer met een mogelijke totale lengte van ongeveer 18 meter vereist grote bochtstralen waardoor het wenselijk is om het vrachtverkeer zo min mogelijk bochten te laten nemen en het verkeer zo rechtlijnig mogelijk naar de laad-en loszone te leiden.

 

Aan de westzijde van de logistieke doorgang dient een dubbel richting fietspad en voetpad aangelegd aan de zijde van de kazerne voor fietsers en voetgangers die vanuit Luchtbal (Bostonstraat) en via de centrale as naar het multimodaal vervoersknooppunt of de ingang van de retailer gaan.

 

Na inrichting van de doorgang voor logistiek verkeer (vrachtverkeer) doorheen de overdruk over Ce3 kan de rest van de overdrukzone ingericht worden volgens de voorschriften voor Ce3.