4.6 Mobiliteitsplan Zwijndrecht

 

Opgesteld door:

Groep Planning

In opdracht van:

Gemeente Zwijndrecht

Datum :

21 september 2000

Status :

Conform verklaard op PAC

 

Categorisering wegennet

Hoofdwegen/primaire wegen: op E17 behoud van alle op- en afritten te Zwijndrecht en de gemeente vraagt om de afsluiting van de oprit LO, ter voorkoming van sluipverkeer door Zwijndrecht;

Secundaire wegen: N70 is een secundaire weg type III, voorstel naar provincies voor een bijkomende selectie van N419 als secundaire weg type II op de delen die door de hogere overheid niet werden geselecteerd;

Lokale weg type 2 (verzamelweg /ontsluitingsweg op lokaal niveau): P. Coplaan, parallelweg ten zuiden van de E17 en Antwerpsesteenweg vanaf de aansluiting op de parallelweg.

Gewenste structuur OV

N70 als OV-as versterken door het busverkeer via P. Coplaan, Burcht en Linkeroever te laten rijden in plaats van parallel aan de trambaan. Op deze manier is aansluiting op het hoofdwegennet mogelijk en wordt het station in het net opgenomen.

Gewenste structuur fietsverkeer

Verdichting van het fietsnetwerk met aanvullende routes en doorsteken.

CONCLUSIE
De voorstellen binnen dit mobiliteitsplan fungeerden mede als aandachtspunten bij de opmaak van het GRUP Oosterweel, waardoor het GRUP tegemoetkomt aan de belangrijkste voorstellen binnen het beleidsplan. De opbouw van het hoofdwegennet binnen het GRUP Oosterweel en de aanleg van een parallelweg voorkomt sluipverkeer op het lokale wegennet.