1. Document
    1. Voorafgaand
      1. 1 Leeswijzer
      2. 2 Samenstelling van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan
      3. 3 Aanleiding en doel van de opmaak van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan
      4. 4 Beknopt overzicht van de belangrijkste ingrepen als gevolg van de aanleg van de Oosterweelverbinding
    2. 1 Planningscontext op Vlaams niveau
      1. 1.1 Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen
      2. 1.2 Gedeeltelijke herziening van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen BVR 12 december 2003
      3. 1.3 Mobiliteitsplan Vlaanderen
      4. 1.4 Vlaams Totaalplan Fiets
      5. 1.5 Vlaams milieubeleidsplan 2003-2007 (MINA-plan 3)
      6. 1.6 Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen
      7. 1.7 Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan afbakening van de zeehavengebieden 'Waaslandhaven fase 1 en omgeving'
    3. 2 Masterplan Antwerpen
      1. 2.1 Haalbaarheidsstudie sluiten van de ring R1
      2. 2.2 Oosterweelverbinding
    4. 3 Planningscontext: relatie met de overige planniveaus
      1. 3.1 Provinciaal Ruimtelijk Structuurplan Antwerpen
      2. 3.2 Provinciaal Ruimtelijk Structuurplan Oost-Vlaanderen
      3. 3.3 Afbakening kleinstedelijk gebied Beveren
      4. 3.4 Globaal structuurplan Antwerpen - Antwerpen herwonnen stad
      5. 3.5 Gemeentelijk ruimtelijk structuurplan Antwerpen
      6. 3.6 Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan Zwijndrecht
      7. 3.7 Masterplan fase 1 Het Eilandje
      8. 3.8 Masterplan fase 2 Het Eilandje
      9. 3.9 Stadsbos Antwerpen
      10. 3.10 Ontwerp - strategisch plan Haven van Antwerpen - Rechteroever
      11. 3.11 Strategisch plan voor de Haven van Antwerpen - fusiewerkgroep mobiliteit
    5. 4 Planningscontext: relatie met de overige planniveaus - onderliggend wegennet
      1. 4.1 Bovenlokaal Functioneel Fietsroutenetwerk
      2. 4.2 Mobiliteitsplan stadsgewest Antwerpen
      3. 4.3 Mobiliteitsplan Antwerpen: deelmobiliteitsplan Antwerpen-Linkeroever
      4. 4.4 Mobiliteitsplan Antwerpen: deelmobiliteitsplan Merksem - Deurne-noord
      5. 4.5 Mobiliteitsplan Antwerpen: deelmobiliteitsplan Kernstad
      6. 4.6 Mobiliteitsplan Zwijndrecht
      7. 4.7 Mobiliteitsplan Beveren
      8. 4.8 Streefbeeld Scheldelaan-Noorderlaan
    6. 5 Bestaande feitelijke en juridische toestand
      1. 5.1 Bestaande feitelijke toestand
      2. 5.2 Analyse van de bestaande ruimtelijke en functionele structuur van het plangebied
      3. 5.3 Analyse van de bestaande verkeersstructuur
      4. 5.4 Bestaande juridische toestand
    7. 6 Plan-MER Masterplan Antwerpen
    8. 7 Ruimtelijk Veiligheidsrapport (RVR)
    9. 8 Passende beoordeling ten aanzien van als speciale beschermingszones te beschouwen gebieden
    10. 9 Watertoets
      1. 9.1 Integraal waterbeleid
      2. 9.2 Integratie van de watertoets in de plan-MER
      3. 9.3 Integratie van de watertoets in het GRUP
    11. 10 Sociale Impact Analyse (SIA)
    12. 11 Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA)
    13. 12 Keuze van het tracé
    14. 13 Visie, doelstellingen en ruimtelijke concepten voor de Oosterweelverbinding
      1. 13.1 Vormconcept
      2. 13.2 Stroomconcept
    15. 14 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies bij de aanleg van de infrastructuur
      1. 14.1 Algemeen
      2. 14.2 Specifiek
    16. 15 Milderende maatregelen - vertaling in verordenend grafisch plan en verordenende voorschriften
    17. 16 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies bij het uitwerken van de milderende maatregelen m.b.t. de natuurwaarden
      1. 16.1 milderende maatregelen m.b.t. de natuurwaarden
      2. 16.2 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies voor het 'nat' systeem
      3. 16.3 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies voor bos
      4. 16.4 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies bij de landscaping (geluidswallen en geluidsschermen)
      5. 16.5 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies voor het Weel van Farnese (schorregebied)
      6. 16.6 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies voor Burchtse Weel
      7. 16.7 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies voor de Middenvijver
    18. 17 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies bij de inrichting van de werfzones en zones voor tijdelijke opslag
      1. 17.1 Linkeroever
      2. 17.2 Rechteroever
    19. 18 Uitgangsprincipes en ontwerpvisies m.b.t. nutsleidingen
      1. 18.1 Algemeen
      2. 18.2 Oosterweeltunnelmond Linkeroever
      3. 18.3 Leiding(en) ten zuiden van Blokkersdijk tot het einde der werken
      4. 18.4 Ten zuiden E17-Kennedytunnel
      5. 18.5 Kruising met R1 viaduct Merksem
    20. 19 Technische en ruimtelijke optimalisatie hoofdinfrastructuur - ruimtelijke impact en ontwerpopties
      1. 19.1 Tracédeel E34
      2. 19.2 Tracédeel Knoop Noord
      3. 19.3 Tracédeel Knoop Zuid
      4. 19.4 Tracédeel E17
      5. 19.5 Tracédeel Knoop Oosterweel
      6. 19.6 Tracédeel Oosterweelviaduct
      7. 19.7 RO
      8. 19.8 Samenvatting: overzicht ingrepen op de lokale ontsluiting als gevolg van de aanleg van de OWV
    21. 20 Motivatie grenzen van het GRUP
    22. 21 Ruimteboekhouding
    23. 22 Vertaling naar verordenende stedenbouwkundige voorschriften en op te heffen voorschriften
    24. bijlagen
      1. 0 Afkortingen en verklarende woordenlijst