Nr.
|
Aansluitingscomplex
|
Aard van de ingreep
|
8
|
Waaslandhaven
|
Een nieuw, volwaardig aansluitingscomplex dat de Waaslandhaven en de parallelweg aansluit op de hoofdwegen t.h.v. de Canadastraat. De parallelweg voorziet in de ontsluiting van LO en Zwijndrecht richting Zelzate en OWV. Het nieuwe aansluitingscomplex vervangt de huidige aansluitingscomplexen nr. 8 (verbinding van de Waaslandhaven met de E34 in oostelijke richting) en nr. 7 (aansluiting Linkeroever op het hoofdwegennet via de Ch. De Costerlaan) en nr. 17 (Zwijndrecht richting Zelzate).
|
7
|
Antwerpen –Linkeroever
|
Dit is een af te schaffen op- en afrittencomplex. De rechtstreekse aantakking op het hoofdwegennet via de Charles De Costerlaan verdwijnt. Hiermee wordt doorgaand verkeer dat via de Land Van Waastunnel verder zijn weg zoekt naar de stad onmogelijk gemaakt. Een centrale aansluiting voor LO op het hoofdwegennet wordt gerealiseerd via de Blancefloerlaan waar de uitwisseling naar het hoofdwegennnet gebeurt via de parallelweg. De uitwisseling gebeurt in alle richtingen.
|
6
|
Antwerpen –Linkeroever
|
Dit is eveneens een af te schaffen op- en afrittencomplex. De bestaande aantakking op het hoofdwegennet (enkel van en naar Kennedytunnel) verdwijnt. Een centrale aansluiting voor LO op het hoofdwegennet wordt gerealiseerd via de Blancefloerlaan waar de uitwisseling naar het hoofdwegennnet gebeurt via de parallelweg. De uitwisseling gebeurt in alle richtingen
|
17
|
Zwijndrecht
|
In functie van de lokale aansluiting is dit een te behouden en aan te passen op- en afrittencomplex (Pastoor Coplaan). Enkel de aansluiting richting Gent wordt behouden. Het aansluitingscomplex is bereikbaar via de parallelweg waardoor de omrijfactoren voor Linkeroever en Zwijndrecht aanzienlijk worden beperkt en sluikverkeer wordt tegengegaan.
|
xX
|
Knoop E17
|
Er wordt voor geopteerd voor één op- en afrit richting Kennedytunnel ter vervanging van de huidige aansluitingen nr. 6, 7 en 17. De aansluiting van het aansluitingscomplex Knoop E17 op de parallelweg heeft als voordeel dat de omrijfactoren voor zowel Linkeroever als Zwijndrecht naar de Kennedytunnel beperkt worden. Linkeroever kan de oprit bereiken via de Blancefloerlaan en Zwijndrecht via Blancefloerlaan of Pastoor Coplaan en vervolgens via de paralleweg.
|
16
|
Kruibeke
|
Dit is een te behouden op- en afrittencomplex. De aantakking blijft integraal behouden.
|
xX
|
Oosterweelknoop
|
Ter hoogte van de tunneltoerit op rechteroever wordt een nieuw op- en afrittencomplex voorzien die een nieuwe aansluiting voorziet tussen het bestaand lokaal wegennet en het hoofdwegennet. De ontsluiting van de haven op de Oosterweelverbinding wordt hier gerealiseerd.
|
1
|
Merksem –Groenendaallaan
|
Dit is een te behouden en aan te passen op- en afrittencomplex i.f.v. de lokale aansluiting.
|
2
|
Deurne – Schijnpoort
|
Dit is een te behouden en aan te passen op- en afrittencomplex i.f.v. de lokale aansluiting
|
17
|
Antwerpen – Centrum
|
Dit is een te behouden en aan te passen op- en afrittencomplex i.f.v. de lokale aansluiting.
|