|
Voor de Cadixwijk wordt een duurzame ontwikkeling vooropgesteld en dus ook een duurzame mobiliteit. Daarbij wordt zo veel mogelijk ingezet op openbaar vervoer, fietsers en voetgangers. Maar de auto blijft een belangrijk vervoersmiddel. De mobiliteitsstudie voor het Eilandje schetste de contouren voor de bereikbaarheid van de wijk. Enerzijds komt het er op aan de draagkracht van de wijk niet te overschrijden en dus de ontwikkelingen af te stemmen op het mobiliteitsprofiel; anderzijds komt het er op neer om de mobiliteit duidelijk te regelen. Ook voor de autobereikbaarheid werden principes opgesteld.
Wat de ontwikkeling op de Cadixwijk betreft, gaat het RUP uit van dezelfde te realiseren bruto-vloeroppervlakte van het BPA. Er komen dus geen ontwikkelbare oppervlaktes bij. Wel werden deze intern verschoven. De druk verhoogt dus niet in vergelijking met het BPA.
Bovendien werden er bijkomende maatregelen opgelegd:
-
Voor de ontwikkelingen worden parkeernormen opgelegd, om zo het aantal parkeerplaatsen per woning of per 100m² kantoren te beperken. Deze kunnen snel wijzigen en worden, aangezien de stad de regierol voert, opgenomen in de verkavelingsplannen en de verkoop onder voorwaarden.
|