Acht voordelen van wandelen

Wandelen kan elke dag, kost niets en de kans op blessures is klein. Bovendien tonen verschillende studies aan dat regelmatig wandelen veel positieve effecten heeft voor zowel lichaam als geest. Wij zetten er alvast acht op een rijtje.

Man wandelt met zijn hond
  1. Humeur: 30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen.
  2. 'Over’gewicht: 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%.
  3. Hart: De meeste dagen van de week 30 tot 60 minuten wandelen verlaagt het risico op hartaandoeningen drastisch.
  4. Levensduur: 75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen.
  5. Hersenen: Slechts twee uur per week wandelen verlaagt je kans op een beroerte met 30%.
  6. Geheugen: 3x per week 40 minuten wandelen beschermt het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen.
  7. Diabetes: 3500 stappen per dag wandelen verlaagt het risico op diabetes met 29%.
  8. Botten: 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen tot wel 43% verminderen.

Dit artikel is gedeeld door

Cookies op antwerpen.be

Antwerpen.be gebruikt cookies. Als je optionele cookies weigert, worden alleen cookies geplaatst die nodig zijn voor de werking van de site. Bepaalde inhoud (zoals van YouTube) is alleen beschikbaar als je marketingcookies aanvaardt via ‘Alle cookies aanvaarden’ of ‘Voorkeuren instellen’. Je kan je cookievoorkeuren altijd aanpassen via ‘Cookies’ onderaan de website. Lees onze cookieverklaring als je er meer over wil weten.