Contacteer stad Antwerpen

Nutswerken in Wilrijk

Nutsmaatschappijen kunnen in het district Wilrijk werken uitvoeren. Vaak zijn dit kleine ingrepen, zoals een nieuwe aansluiting maken of kabels vernieuwen. Deze werken verlopen volgens bepaalde afspraken om de hinder te beperken.

openbare nutswerken

Afspraken 

Wanneer een nutsmaatschappij  (zoals bijvoorbeeld Telenet, Fluvius, water-link, ...) werken wil uitvoeren, moet de maatschappij een aanvraag indienen bij de stad Antwerpen. Elke aanvraag wordt grondig bekeken. Vanaf het moment van de toelating heeft het nutsbedrijf nog 8 maanden de tijd om de geplande werken uit te voeren.

Nadat de nutsmaatschappijen een vergunning hebben gekregen, plannen ze de werken in. Door onvoorziene omstandigheden kunnen deze data echter wijzigen en later in de vergunde periode plaatsvinden. Als de aannemer buiten deze periode werken wil uitvoeren, vraagt hij een nieuwe vergunning aan.

Belangrijk: de opgegeven timings onderaan kunnen dus door het weer of door onvoorziene omstandigheden nog wijzigen.
 

Informatie terugvinden

Fluvius
Op werkenvan.fluvius.be kan je een handig plannetje raadplegen met waar er gewerkt wordt en de timing van de werken. Daarnaast kan je op de pagina 'Onze diensten' alle webtools van Fluvius terugvinden: bijvoorbeeld over een stroomonderbreking of voor het melden van een defecte straatverlichting.

Water-link
Ook de werken van water-link kunnen online geraadpleegd worden. Je kan alle informatie terugvinden op deze website.

Parkeerverbod
Heb je vragen bij een parkeerverbod in je straat of buurt? Op dit plan vind je terug of het gaat om een particuliere aanvraag (bv. een verhuis) of om een aanvraag voor wegenwerken en hoe lang de werken duren.

Proximus
Proximus installeert in Wilrijk met Fiber een nieuw netwerk dat het groeiend dataverkeer van de toekomst aankan. Vragen over de werken? Neem een kijkje op de website of u kunt terecht bij Proximus 0800 15 995 of glasvezel.antwerpen@proximus.com
 

Storingen melden

Bij werken kan het gebeuren dat de toevoer of het signaal wordt onderbroken. U kunt dit best rechtstreeks melden bij de nutsbedrijven:

Drinkwater

  • Water-link - storingen 03 244 05 44

Aardgas

  • Fluvius - storingen 078 35 35 00 - gasreuk 0800 65 065

Elektriciteit

  • Fluvius - storingen 078 35 35 00

Telecommunicatie

  • Telenet - storingen 015 66 66 66
  • Proximus - storingen 0800 22 800
     

Overzicht werken

(laatste update 03/09/24)

Hulststraat

Aannemer OMV Natie voert in opdracht van Fluvius plaatselijk graafwerken in de straat uit. De hinder zal beperkt blijven. 

Timing werken:

4 september 2024 tot en met 11 september 2024

Vragen:

www.fluvius.be of bel naar 078 35 35 34 (op werkdagen van 8 tot 20 uur en op zaterdag van 9 tot 13 uur).
De contactinfo voor opmerkingen over de werfsignalisatie vind je terug op het bord langs de werf.

 

Gaspar Verreyckenstraat  - Lucas Henninckstraat - Gilles Verdonckstraat - Daniel Herreynslaan

Proximus zal voorbereidende graafwerken uitvoeren voor het leggen van een glasvezelnetwerk. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken werken ze dagelijks in slechts een beperkt deel van de straat. Tijdens het uitvoeren van de werken zijn opritten en garages tijdelijk niet toegankelijk. 

Timing werken:

  • 4 september 2024: Daniel Herreynslaan 72 - 60
  • 4 september - 5 september 2024: Lucas Henninckstraat 27 - 47 (tot de hoek)
  • 5 september - 7 september 2024: Gilles Verdonckstraat 24 - 2
  • 9 september - 10 september 2024: Gilles Verdonckstraat 3 - Lucas Henninckstraat 26
  • 10 september - 11 september 2024: Lucas Henninckstraat 26 - 2A
  • 11 september - 12 september 2024: Gaspar Verreyckenstraat 14 (hoek) - 2

Opgelet: data kunnen door het weer of door onvoorziene omstandigheden nog wijzigen.


Vragen:
Bel gratis naar 0800 11 824 of stuur een e-mail naar glasvezel.antwerpen.cst@proximus.com voor alle vragen rond deze werken.


Meer informatie

Communicatie en Participatie Wilrijk

 

Lees meer